تیتر امروز

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در تهران ثبت شد

مصرف ۵۵ هزار لیتر آب در ثانیه!

با شروع فصل تابستان، افزایش دما و استقرار هوای گرم در پایتخت میزان مصرف آب نیز در این کلانشهر افزایش چشمگیری یافته است، به گونه‌ای که در روز جمعه دوم تیرماه مصرف لحظه‌ای آب در شهر تهران از ۵۵ هزار لیتر در ثانیه عبور کرد.

کد خبر: ۱۵۱۹۴۵
۱۱:۰۴ - ۱۰ تير ۱۴۰۲

مصرف آب تهرانی‌ها از ۵۵ هزار لیتر در ثانیه عبور کرد

دیدارنیوز: مصرف آب در کلانشهر تهران در روز‌های پایانی هفته روندی افزایشی دارد به گونه‌ای که در روز‌های پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل، مصرف لحظه‌ای آب تهران از ۵۰ هزار لیتر در ثانیه نیز عبور می‌کند. همچنین در روز گذشته مصرف لحظه‌ای آب در شهر تهران، ۵۲ هزار لیتر در ثانیه ثبت شد.

هر چند که این میزان مصرف، مصرف لحظه‌ای آب در تهران بوده و ثابت نخواهد بود، اما ثبت این رقم بی‌سابقه بوده و لازم است که تهرانی‌ها راهی برای کاهش مصرف آب پیدا کنند تا با چالش مواجه نشوند.

راهی جز همراهی مردم نیست

آنطور که محسن اردکانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اخیرا اعلام کرده اگر میزان همراهی مشترکان از چهار درصد به ۱۰ درصد افزایش یابد می‌توانیم بدون هیچ‌گونه مشکلی تامین آب را داشته باشیم، گفت: برنامه‌ای برای جیره‌بندی و قطع آب وجود ندارد.

اردکانی با تاکید بر این‌که تهران آمادگی بارگذاری جمعیت جدید با توجه به منابع آبی ندارد، اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته منابع آبی در دسترس به مراتب کمتر بوده و دمای هوا نیز افزایش بیشتری یافته است و هیچ راهی به جز همراهی مردم برای تامین منابع آبی وجود ندارد.

چطور مصرف آب را کاهش دهیم؟

کولر‌های آبی یکی از پرمصرف‌ترین وسایل خانگی هستند. با وارد مدار شدن یک کولر آبی در هر خانه، گویی یک نفر به اعضای خانواده اضافه شده است چرا که هر کولر آبی هم اندازه یک فرد آب مصرف دارد. هر کولر آبی ۳۰۰ لیتر آب در شبانه روز مصرف می‌کند و اکنون در تهران حدود سه میلیون کولر آبی در مدار بهره برداری است.

رعایت نکات مدیریت مصرف آب و پرهیز از مصارف غیرضروری از سوی مشترکان، نقش مهمی در پایداری شبکه توزیع آب و دسترسی همگان به آب شرب ایفا خواهد کرد. برای مثال روز چهارشنبه هفتم تیرماه مصرف روزانه آب تهران در شهر تهران به سه و نیم میلیارد لیتر در شبانه روز رسید.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی