تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
به دنبال آن هستیم که مردم احساس رفاه، آرامش و آسایش کنند

رئیسی: دولت کاری به حرف دیگران ندارد

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در آیین افتتاح فاز نخست تصفیه‌خانه و آبرسانی به شهر‌های بم و بروات، تصفیه‌خانه سیرجان و ۱۵ پروژه برق‌رسانی استان کرمان گفت: دولت در حد توان خود به دنبال رفع مشکلات است و کاری به حرف دیگران ندارد و فقط به دنبال آن هستیم که مردم احساس رفاه، آرامش و آسایش کنند.

کد خبر: ۱۵۱۹۲۰
۱۰:۲۸ - ۰۹ تير ۱۴۰۲

رئیسی: دولت کاری به حرف دیگران ندارد

دیدارنیوز: رئیس جمهور گفت: مسئولین باید مانند شب‌های عملیات در دوران دفاع مقدس؛ عقب ماندگی‌ها را جبران کنند. اگر روحیه جهادی نباشد مشکلات رفع نخواهد شد. مشکلاتی در حوزه آبی داشتیم که می‌شد سال‌ها قبل با کار جهادی آن‌ها را رفع کرد.

ابراهیم رئیسی در آیین افتتاح فاز نخست تصفیه‌خانه و آبرسانی به شهر‌های بم و بروات، تصفیه‌خانه سیرجان و ۱۵ پروژه برق‌رسانی استان کرمان اظهار کرد: همه ما در حال امتحان هستیم و یکی از عرصه‌های مهم برای آنکه کسی خداوند را بندگی کند، گره گشایی و رفع مشکلات مردم بوده و این زمینه نیز برای مسئولین فراهم است و مسئولین باید بدانند امروز توجه کردن به مشکلات مردم؛ امری کلیدی برای این دنیا و آخرتشان است.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم نماد و نمود همه مجاهدت‌های سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای دیگر بوده است افزود: مسئولین باید مانند شب‌های عملیات در دوران دفاع مقدس؛ عقب ماندگی‌ها را جبران کنند. اگر روحیه جهادی نباشد مشکلات رفع نخواهد شد. مشکلاتی در حوزه آبی داشتیم که می‌شد سال‌ها قبل با کار جهادی آن‌ها را رفع کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دولت سیزدهم گام‌های بسیار خوبی برای رفع مشکلات آب و برق برداشته شده است، افزود: تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام در دستور کار دولت بوده، اما باید به این نکته توجه داشت که به سرانجام رساندن این پروژه‌ها در گرو کار جهادی مسئولین است و بهره برداری از پروژه‌های آبرسانی به شهر‌های بم و بروات، ۱۵ طرح برق رسانی در نقاط مختلف استان کرمان و همچنین بهره برداری از پروژه فاضلاب سیرجان با کار جهادی انجام شده است.

رئیسی با اشاره به اقداماتی که برای رفع تنش آب روستا‌ها در نقاط مختلف کشور صورت گرفته اظهار کرد: در استان کرمان حدود ۶۷۰ روستا دچار مشکل آبی هستند که تاکنون مشکل تعدادی از آن‌ها رفع شده، اما نیاز است با سرعت بیشتری این مشکل مردم را حل کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز جبهه تولید قدرت برای همه مدیران و دست اندرکاران اقتصادی، رفع مشکلات برق و آب است افزود: رفع مشکل تنش آبی از اولویت‌های حیاتی منطقه است و پیشرفت در همه بخش‌ها در گرو توسعه زیرساخت هاست.

رئیس جمهور در ادامه با بیان این مطلب که «آبرسانی به بم و بروات برای ما هم گواراست» ادامه داد: ۵۷ کیلومتر خط انتقال آب از سد نساء به این دو شهرستان که در گرما و به صورت شبانه روزی انجام شده، قابل تقدیر است و از همه دست اندرکاران این پروژه تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در این سفر گفت: پروژه‌هایی که امروز به بهره برداری می‌رسد؛ نشان از توان ایرانی است و تمامی ابزار‌ها و تولیداتی که در این پروژه‌ها استفاده شد داخلی و توسط مهندسان ایرانی به سرانجام رسید.

رئیسی به دخایر معدنی دیار کریمان اشاره کرد و صفت بهشت معادن برای استان کرمان را بی مورد ندانست و بیان کرد: با خام فروشی مخالفیم. باید اشتغال و ارزش افزوده و تولید ایجاد کنیم که نتیجه آن رفع مشکلات آبی، برقی و ... باشد.

رئیس جمهور مشارکت شرکت‌های بزرگ اقتصادی منطقه برای اجرای پروژه‌های فاضلابی را اقدامی قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ اقتصادی با سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف باید پیشران توسعه کشور باشند و معتقدیم با سرمایه گذاری این نوع شرکت‌ها می‌توان مشکلات شهر‌ها و روستا‌های کشور را حل کرد.

وی افزود: برخی از کار‌ها اگر به صورت عادی بخواهند انجام شود، سال‌ها طول می‌کشد تا به سرانجامی برسند، اما اگر کار جهادی انجام دهیم سایر پروژه‌ها نیز در کمترین زمان ممکن به بهره برداری می‌رسند

رئیسی با تاکید بر اینکه برق رسانی در استان کرمان به کار جهادی نیاز دارد افزود: عشایر ذخایر کشور و تولید کننده هستند و باید موضوع برق رسانی به این مردم خدوم در اولویت کار‌ها باشد. برق رسانی خورشیدی به چادر‌های آن‌ها باید به صورت ویژه دیده شود ضمن آنکه در دولت تاکید داریم که هرچه سریعتر باید بحث‌های برق دار شدن و آبرسانی به روستا‌ها دنبال شود و این موضوع را اولویت وزارت نیرو می‌دانیم.

رئیس جمهور با یادآوری خاطرات شهید سلیمانی عنوان کرد: باید بدانیم که هیچ وقت راه برای شهید دلهایمان هموار نبود، اما او با مجاهدت و تلاش‌های جهادی خود راه را هموار می‌کرد و در فراز و فرود‌ها یک میدان دار قوی و یک دیپلمات فرزانه بود.

وی خطاب به حاضرین در این جلسه عنوان کرد: شرکت‌های فعال و پیمانکار باید بدانند استان کرمان نباید با این مشکلاتی که اکنون مواجه است، روبرو باشد. دولت در حد توان خود به دنبال رفع مشکلات است و کاری به حرف دیگران ندارد و فقط به دنبال آن هستیم که مردم احساس رفاه، آرامش و آسایش کنند. برای ما مهم رضایت خداوند متعال است و معتقدیم وقتی همه با همدلی و همکاری در راستای رفع مشکلات مردم گام برمی دارند خداوند نیز برکاتش را بر ما نازل می‌کند.

مطلب مرتبط:

گرانی ۸۴ درصدی کتاب در دولت «رئیسی»

تن ماهی ۷۰ هزار تومان!

نماینده مجلس: ضعف‌های مدیریتی به خود «رئیسی» هم اثبات شده

حیدری: آقای رئیسی به فریاد مردم برسید؛ خرید گوشت و میوه آرزو شده!

رئیسی ساماندهی و سرعت بخشی به پروژه‌ها را از اهداف سفر خود به استان‌ها دانست و بیان کرد: پروژه‌ها نباید فرسایشی شوند و از همه کسانی که کار‌های بزرگ را رقم زدند تشکر می‌کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این سفر جزو سفر‌های استانی هیات دولت به استان کرمان نبوده و سفر استانی ویژه‌ای را به این دیار خواهیم داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی