تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
رئیسی پس از افتتاح طرح آب‌رسانی به شهرستان‌های بم و بروات اعلام کرد

برخی مشکلات مردم ما را رنج می‌دهد

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری صبح امروز جمعه در آغاز سفر به استان کرمان به منظور افتتاح ۱۲ طرح حوزه آب و برق و فاضلاب گفت: کار‌های خوبی در استان انجام شده، اما برخی از مشکلات و نواقص مردم عزیز ما را رنج می‌دهد.

کد خبر: ۱۵۱۹۱۱
۰۸:۵۶ - ۰۹ تير ۱۴۰۲

رئیسی: برخی مشکلات مردم ما را رنج می‌دهد

دیدارنیوز: رئیس جمهور با ابراز خرسندی از تکمیل پروژه آب‌رسانی به بم و بروات و دسترسی مردم این منطقه به آب گوارا تصریح کرد: امروز پس از ۱۲ سال چشم‌انتظاری مردم از آب آشامیدنی گوارا بهره‌مند می‌شوند که این مسئله زمینه مناسب و مهمی برای پیشرفت منطقه است.

ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در آغاز سفر به استان کرمان به منظور افتتاح ۱۲ طرح حوزه آب و برق و فاضلاب، در گفتگو با خبرنگاران درباره برنامه‌ها و اهداف این سفر، ضمن تبریک عید سعید قربان و فرارسیدن دهه ولایت به مردم ولایتمدار این استان گفت: مردم شهیدپرور استان کرمان همواره نشان دادند که در دوران‌های سخت و در فراز و فرود‌ها آماده حمایت از انقلاب و ارزش‌ها هستند.

رئیس جمهور با اشاره به نقش مهم سرداران و نیرو‌های بسیجی کرمان در دوران دفاع مقدس و در دفاع از حریم و حرم، افزود: وظیفه دولت نسبت به استان کرمان که از ظرفیت‌های زیادی نیز برخوردار است، وظیفه سنگینی است.

رئیسی با بیان اینکه کار‌های خوبی در استان انجام شده، اما برخی از مشکلات و نواقص مردم عزیز ما را رنج می‌دهد، اظهار داشت: دولت در حین انجام پروژه‌ها و طرح‌های بزرگ، از مسائل ضروری و حیاتی غافل نشده است. شهرستان بم ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های کشاروزی، گردشگری و فرهنگی دارد و با توجه به قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی و نیز کرانه سواحل مکران، زمینه‌های مناسبی برای پیشرفت دارد، اما آب به عنوان یکی از مشکلات این منطقه سال‌ها مردم را رنج داده است.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از تکمیل پروژه آب‌رسانی به بم و بروات و دسترسی مردم این منطقه به آب گوارا تصریح کرد: امروز پس از ۱۲ سال چشم‌انتظاری مردم از آب آشامیدنی گوارا بهره‌مند می‌شوند که این مسئله زمینه مناسب و مهمی برای پیشرفت منطقه است.

رئیسی با اشاره به اینکه این سفر صرفا برای سرکشی از پروژه‌ها و افتتاح طرح‌های تکمیل شده انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این سفر علاوه بر افتتاح طرح‌های آماده از طرح انتقال آب از خلیج‌فارس نیز بازدید خواهیم کرد تا روند اجرای آن تسریع شود و شاءالله در مدت کوتاهی به بهره‌برداری کامل برسد.

رئیس جمهور با قدردانی از همه کسانی که برای اجرا و تکمیل این طرح‌ها تلاش کرده‌اند، گفت: در استان کرمان ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که مدیران و دست‌اندرکاران باید به شکل صحیح این ظرفیت‌ها را مدیریت کنند تا مردم از مواهب آن‌ها بهره‌مند شوند.

طرح آب‌رسانی به شهرستان‌های بم و بروات پس از 10 سال وقفه افتتاح شد

طرح آب‌رسانی به شهرستان‌های بم و بروات که در سفر سال گذشته دولت مردمی به استان کرمان، پس از ۱۰ سال وقفه دوباره فعال شده بود، امروز و پس از گذشت کمتر از یکسال از وعده رئیس جمهور به مردم شهرستان بم افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

طرح انتقال آب شرب به شهرستان‌های بم و بروات شامل خط لوله به طول ۵۷ کیلومتر، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۹۷۰ لیتر در ثانیه، دو مخزن ۱۰ و ۵ هزار مترمکعبی و ۴۰ کیلومتر خط برق است که فاز اول تصفیه‌خانه این طرح نیز به ظرفیت ۲۵۰ لیتر از مجموع ۱۵۰۰ لیتر بر ثانیه افتتاح شد.

پروژه آب‌رسانی بم و بروات از سد نسا، بیش از ۱۰ سال نیمه کاره رها مانده بود و در حالی که سد نسا یکی از بهترین آب‌های استان را از منشا کوه‌های جبال‌بارز دارد، مردم شهر‌های شرقی استان به ویژه بم از دسترسی به این آب باکیفیت محروم بودند.

تأمین، تصفیه و انتقال آب شرب شهر‌های بم و بروات به میزان ۲۰ میلیون متر‌مکعب در سال و در فاز توسعه طرح شهر‌های فهرج، ریگان و نرماشیر و ۱۴۲ روستای مسیر به میزان حدود ۱۰ میلیون متر‌مکعب در سال هدف (سال ۱۴۲۵)، چشم‌انداز و افق زمانی این طرح است که با توجه به وضعیت نامطلوب کمی و کیفی آب شرب منطقه و تبعات بهداشتی و اجتماعی ناشی از آن، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این پروژه ۲۴۰ هزار نفر ساکنان شهر‌های بم و بروات را تحت پوشش آب شرب سالم و پایدار قرار می‌دهد و فاز توسعه طرح آب‌رسانی به سایر شهرستان‌های شرق استان از جمله فهرج، نرماشیر و ریگان نیز تعداد ۴۲۲ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی