تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

مبارزه با یهودی‌ستیزی در ایتالیا؛ شماره ۸۸ ممنوع!

در راستای طرح مبارزه با یهودی ستیزی توسط دولت و فدراسیون فوتبال ایتالیا، بازیکنان فوتبال در این کشور اجازه پوشیدن پیراهن با شماره ۸۸ را نخواهند داشت.

کد خبر: ۱۵۱۸۹۶
۱۹:۵۶ - ۰۷ تير ۱۴۰۲

مبارزه با یهودی‌ستیزی در ایتالیا؛ شماره ۸۸ ممنوع!

دیدارنیوز: با توافق میان وزرای ورزش و کشور ایتالیا، از این به بعد بازیکنان فوتبال در این کشور اجازه پوشیدن پیراهن با شماره ۸۸ را نخواهند داشت.

این تصمیم که به عنوان بخشی از یک طرح مبارزه با یهودی ستیزی توسط دولت و فدراسیون فوتبال ایتالیا ارائه شده، از روز سه‌شنبه ۲۷ ژوئن جنبه اجرایی پیدا کرده است.

وزرای ورزش و کشور ایتالیا توافق‌نامه‌ای را با گابریله گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا امضا کردند که بر اساس آن تلاش‌ها برای مقابله با یهودی‌ستیزی در استادیوم‌های فوتبال ایتالیا افزایش می‌یابد.

ممنوعیت پوشیدن شماره ۸۸ به این دلیل اجرایی شده که یهودیان این عدد را اشاره‌ای به شعار معروف Heil Hitler آلمان نازی می‌دانند چراکه حرف H هشتمین حرف الفبا به شمار می‌رود و کنار هم قرار گرفتن دو عدد ۸ به معنای دو حرف اچ و مخفف سلام نازی تعبیر می‌شود.

بر اساس این توافقنامه همچنین قرار شده در صورتی که تماشاگران شعار یا رفتاری یهودستیزانه داشته باشند مسابقه مذکور متوقف شود.

متئو پیاندونتسی، وزیر کشور ایتالیا در این خصوص می‌گوید: «این حرکت پاسخی کافی و کارآمد به رفتار‌های متعصبانه و توهین آمیزی است که اغلب در استادیوم‌های ما مشاهده می‌شود.»

در همین رابطه گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا نیز گفت: «اعتبار فوتبال با رفتار‌های تبعیض‌آمیز آسیب می‌بیند و این موضوع بازتاب مستقیمی در جامعه ایتالیا نیز دارد.»

پیش‌تر در مسابقه ماه مارس تیم‌های لاتزیو و رم، یکی از هواداران لاتزیو با یک پیراهن شماره ۸۸ که پشت آن نام «هیتلرسون» نوشته بود در استادیوم المپیکو شهر رم حاضر شد. این هوادار در ادامه دستگیر و مادام‌العمر از حضور در ورزشگاه محروم شد.

هواداران لاتزیو ایتالیا که به انجام رفتار‌های فاشیستی مشهور هستند، پیش از این نیز بار‌ها رفتار‌های دست راستی و رادیکالی از خود نشان داده‌اند.

هواداران این تیم عموما دیکتاتور ایتالیا در زمان جنگ جهانی دوم یعنی بنیتو موسولینی را که یکی از متحدین هیتلر در آن زمان به شمار می‌رفت، تمجید و تحسین می‌کنند.

در فصل اخیر رقابت‌های سری آ فوتبال ایتالیا، ماریو پاسالیچ هافبک آتالانتا و توماس بیسیچ بازیکن لاتزیو که هر دو کروات هستند، شماره ۸۸ بر تن داشتند.

حدود ۲۰ سال قبل هم جی جی بوفون در سال‌های ابتدایی حضورش در باشگاه پارما تصمیم گرفت به جای شماره ۱ از پیراهن شماره ۸۸ استفاده کند که این تصمیم اسطوره فوتبال ایتالیا با انتقادات بسیاری رو به رو شد.

بوفون در ادامه مجبور شد از پوشیدن پیراهن شماره ۸۸ منصرف شود و همان شماره ۱ معروف را بر تن کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی