تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

اقدام جنجالی سوئد؛ مجوز قرآن‌سوزی صادر شد

پلیس سوئد اعلام کرد مجوز تجمعی اعتراضی را صادر کرده که سازمان‌دهندگان آن قصد دارند در جریان آن که روز چهارشنبه (امروز) و در آغاز تعطیلات سه روزه عید قربان برگزار می‌شود، یک قرآن را در بیرون مسجد اصلی استکهلم بسوزانند.

کد خبر: ۱۵۱۸۸۱
۱۷:۰۷ - ۰۷ تير ۱۴۰۲

اقدام جنجالی سوئد؛ مجوز قرآن‌سوزی صادر شد

دیدارنیوز: پلیس سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرد که خطرات امنیتی مرتبط با سوزاندن قرآن، «این ماهیت را ندارد که براساس قوانین فعلی، تصمیم برای رد چنین درخواستی را توجیه کند».

چراغ سبز برای آتش زدن یک جلد قرآن، دو هفته پس از آن داده شد که دادگاه استیناف سوئد تصمیم پلیس این کشور را در مخالفت با صدور مجوز برگزاری دو تجمع در استکهلم برای قرآن‌سوزی، رد کرد.

پلیس سوئد دلیل رد چنین درخواستی را نگرانی‌های امنیتی پس از سوزاندن قرآن در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم در ماه ژانویه عنوان کرده بود که به هفته‌ها اعتراض در این کشور، درخواست تحریم کالا‌های سوئدی و تداوم مخالفت ترکیه با عضویت سوئد در ناتو منجر شد.

پلیس سوئد سپس دو درخواست متوالی برای آتش‌زدن قرآن در مقابل سفارتخانه‌های ترکیه و عراق در استکهلم را رد کرد که یک درخواست توسط یک فرد و دیگری از سوی یک سازمان در ماه فوریه مطرح شده بود.

اما درنهایت دادگاه استیناف سوئد در اواسط ماه ژوئن اعلام کرد که پلیس این کشور دلایل کافی برای ممنوع کردن قرآن‌سوزی ندارد و تصمیم گرفته شده توسط پلیس استکهلم بی‌اساس است.

درخواست تجمع برای قرآن‌سوزی در روز چهارشنبه، توسط همان فردی مطرح شده است که پیش‌تر درخواستش رد شده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سالوان مومیکا ۳۷ ساله، در درخواست خود برای برگزاری تجمع روز چهارشنبه نوشته است: «می‌خواهم در مقابل مسجد بزرگ استکهلم اعتراض کنم و می‌خواهم نظرم را در مورد قرآن بیان کنم ... قرآن را پاره می‌کنم و می‌سوزانم.»

مومیکا که از عراق به سوئد رفته است، پیش‌تر به یک روزنامه سوئدی گفته بود که قصدش از سوزاندن قرآن در استکهلم لطمه زدن به درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو نیست.

پلیس سوئد روز چهارشنبه اعلام کرد که نیرو‌های کمکی را از سراسر کشور برای حفظ نظم فراخوانده است. یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه هم گفت که چند خودروی پلیس سوئد از صبح در نزدیکی مسجد استکهلم مستقر شده‌اند.

راسموس پالودان، سیاستمدار راست‌افراطی سوئدی- دانمارکی که پیش‌تر به اتهام «نژادپرستی» محکوم شده بود نیز در ماه ژانویه درخواستی را برای آتش‌زدن یک جلد قرآن ارائه کرده بود.

پالودان پس از آنکه در سال گذشته نسخه‌هایی از کتاب مقدس مسلمانان را در سوئد به آتش کشید، شورش‌هایی را در این کشور برانگیخت.

سیاستمداران سوئدی اگرچه از آتش‌زدن نسخه‌های قرآن انتقاد کرده‌اند، اما قاطعانه از حق آزادی بیان هم دفاع می‌کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی