تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
اوجی، وزیر نفت خبر داد

بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس‌جنوبی با حضور «رئیسی»

اوجی، وزیر نفت با بیان این که شب گذشته (سه‌شنبه) سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی نصب شد، گفت: ظرف هفته‌های آتی بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۵۱۸۵۹
۱۱:۵۱ - ۰۷ تير ۱۴۰۲

بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس‌جنوبی با حضور «رئیسی»

دیدارنیوز: جواد اوجی در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران با تبریک عید قربان گفت: صنعت نفت برای مردم ایران عیدی بزرگی دارد و آن دستاورد بی‌نظیر فاز ۱۱ پارس جنوبی است که از سال ۷۹ بین شرکت‌های مختلف خارجی قرارداد‌ها دست به دست می‌شد و مهم‌ترین فاز پارس جنوبی بود و موقعیت آن در نقطه صفر مرزی قرار داشت.

وی تصریح کرد: شرکت‌های مختلف خارجی از جمله توتال، cnpc چین و شرکت‌های دیگری آمدند، قرارداد‌هایی تنظیم شد، ولی متاسفانه هیچ کار عملیاتی انجام نشد، اما خوشبختانه در دولت سیزدهم وزارت نفت حسب دستور رئیس‌جمهور برای عملیاتی کردن و بهره برداری از فاز ۱۱ بسیج عمومی داده شد و امروز خوشبختانه سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی به همت همکاران صنعت نفت در شرکت ملی نفت، شرکت پتروپارس و شرکت تاسیسات دریایی این سکوی دریایی پارس جنوبی خوشبختانه با موفقیت کار خود را آغاز می‌کند. این سازه ۳۲۰۰ تنی که سه و نیم میلیارد دلار ارزش داشت بر روی فاز ۱۲ سی بود، آنجا بهره وری کم بود، جدا شد و خوشبختانه دیشب این سکو نصب شد ظرف دو سه هفته آتی شاهد بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی خواهیم بود.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: همچنین از یک میدان مشترک گازی شروع آن بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون متر مکعب و ان شاء الله به ۵۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید و هفته‌های آتی با حضور رئیس جمهور بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی انجام می‌شود، که نزدیک ۲۰ سال این قرارداد‌ها به صورت کاغذ دست به دست می‌شد و هیچ اتفاقی نیفتاده بود دراین دو دولت از صفر تا ۱۰۰ عملیات اجرایی تکمیل و بهره برداری شده که مردم از نعمت گاز بهره می‌برند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی