تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
مردان یانارداغ، منزوی ساختن عبدالله اوجالان را غیرقانونی خواند

بگیر و ببند در ترکیه؛ خبرنگار منتقد «اردوغان» بازداشت شد

پلیس ترکیه "مردان یانارداغ" سردبیر یک شبکه تلویزیونی این کشور را بعد از انتقاد این خبرنگار از محبوس و منزوی کردن عبدالله اوجالان، رهبر گروه شبه‌نظامی ممنوعه "حزب کارگران کردستان" بازداشت کرد.

کد خبر: ۱۵۱۸۵۷
۱۱:۴۶ - ۰۷ تير ۱۴۰۲

بگیر و ببند در ترکیه؛ خبرنگار منتقد «اردوغان» بازداشت شد

دیدارنیوز: خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه گزارش داد، دادگاهی در این کشور سردبیر یک شبکه تلویزیونی مخالف دولت آنکارا را در بازداشت قبل از محاکمه از بابت اتهام اشاعه پروپاگاندای "تروریستی" قرار داد.

پلیس ترکیه "مردان یانارداغ" سردبیر شبکه تلویزیونی TELE ۱ این کشور را روز دوشنبه بعد از انتقاد این خبرنگار از محبوس و منزوی کردن عبدالله اوجالان، رهبر گروه شبه‌نظامی ممنوعه "حزب کارگران کردستان" (پ. ک. ک) بازداشت کرد. او از سوی مقام‌های قضایی ترکیه متهم به "تحسین کردن جنایاتکاران" و "اشاعه پروپاگانداری تروریستی" شده است.

این خبرنگار چند روز قبل در یک برنامه تلویزیونی گفت: "منزوی ساختن عبدالله اوجالان کاری غیرقانونی بوده و باید لغو شود."

یانارداغ در یک برنامه خبری در تلویزیون TELE ۱ با انتقاد از انزوای اجباری علیه اوجالان گفت: "انزوای اجباری عبدالله اوجالان خلاف قانون است و باید برچیده شود. او حتی نمی‌تواند با خانواده و وکیل خود ملاقات کند. چطور ممکن است که هنوز چنین مجازاتی وجود داشته باشد."

او پس از ایراد این صحبت‌هایش، ارتکاب هرگونه جرم توسط خودش را رد کرده است.

نیرو‌های ویژه ترکیه سال ۱۹۹۹ اوجالان را در کنیا دستگیر کردند و از آن زمان به بعد او در زندانی در جزیره‌ای در جنوب استانبول محبوس است. او گروه پ. ک. ک را که در سال ۱۹۸۴ فعالیت‌های شبه‌نظامی خود را علیه دولت ترکیه به جریان انداخت پایه‌گذاری کرد.

ترکیه و متحدان غربی آن پ. ک. ک را به عنوان یک گروه "تروریستی" تعیین کرده‌اند. درگیری‌هایی که این گروه تاکنون با مقام‌های ترکیه داشته بیش از ۴۰۰۰۰ کشته بر جای گذاشته است.

از سوی دیگر مقام‌های ناظر رسانه‌ای در ترکیه هم تحقیقاتی را درباره شبکه اپوزیسیون TELE ۱ که اظهارنظر‌های یانارداغ را پخش کرد به اجرا گذاشته‌اند. انجام خبرنگاران ترکیه در بیانیه‌ای بازداشت یانارداغ را محکوم کرده و آن را عامل نقض حق آزادی بیان دانست.

مردان یانارداغ ۶۴ ساله از منتقدان جدی دولت رجب طیب اردوغان است. او پس از انتخابات ماه مه ترکیه بار‌ها اعلام کرد که اردوغان این انتخابات را نبرده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی