تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
وال استریت ژورنال مدعی شد

افسردگی‌ ثروتمندترین فرد جهان؛ «ماسک» چه دارویی مصرف می‌کند؟

ظاهرا ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان برای درمان افسردگی خود مقدار کمی کتامین مصرف می‌کند، اما در مهمانی‌ها و به‌طور تفریحی، دوز کامل این دارو را استفاده می‌کند.

کد خبر: ۱۵۱۸۵۰
۱۰:۴۵ - ۰۷ تير ۱۴۰۲

افسردگی‌ ثروتمندترین فرد جهان؛ «ماسک» چه دارویی مصرف می‌کند؟

دیدارنیوز: وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شده که ثروتمندترین فرد جهان، ایلان ماسک، به دیگران گفته است که برای درمان افسردگی‌اش، مقدار کمی داروی «کتامین» مصرف می‌کند. البته این گزارش می‌گوید که ماسک در هنگام مصرف کتامین به‌طور تفریحی هم دیده شده است.

طبق اطلاعاتی که افراد مطلع در اختیار وال استریت ژورنال قرار داده‌اند، مدیرعامل تسلا در مهمانی‌ها دوز کامل کتامین را مصرف می‌کند.

افسردگی‌ ثروتمندترین فرد جهان؛ «ماسک» چه دارویی مصرف می‌کند؟

اشاره ایلان ماسک به کتامین برای درمان افسردگی

درحالی‌که ایلان ماسک به‌طور مستقیم به این گزارش واکنش نشان نداده است، در کمتر از دو ساعت پس از انتشار آن، در توییتی به مصرف کتامین برای درمان افسردگی اشاره کرد که می‌توان آن را نوعی تأیید گزارش وال استریت ژورنال دانست: «افسردگی در ایالات‌متحده آمریکا بیش‌ازحد تشخیص داده می‌شود، اما برای برخی افراد واقعاً یک مشکل شیمیایی در مغز است. اما زامبی‌کردن افراد با SSRIs (دارو‌های ضدافسردگی مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین) بسیار زیاد اتفاق می‌افتد. با توجه به آنچه در دوستانم دیده‌ام، مصرف گاه‌وبیگاه کتامین گزینه بهتری است.»

به گفته بنیاد الکل و مواد مخدر استرالیا، کتامین یک داروی منفک‌کننده (دسته‌ای از توهم‌زاها) است که می‌تواند روی حس بینایی و شنوایی افراد تأثیرگذار باشد. همچنین این دارو می‌تواند افراد را از واقعیت جدا کند. از کتامین در دنیای پزشکی معمولاً به‌عنوان یک داروی بیهوشی استفاده می‌شود، اما به‌صورت غیرقانونی هم در مهمانی‌ها استفاده می‌شود.

بنیان‌گذار گوگل مجیک ماشروم مصرف می‌کند

طبق گزارش وال استریت ژورنال، ایلان ماسک در مصرف این نوع مواد تنها نیست و برای مثال «سرگی برین»، هم‌بنیان‌گذار گوگل، «قارچ سیلوسایبین» یا مجیک ماشروم مصرف می‌کند. وال استریت ژورنال این موضوع را از افرادی دریافت کرده است که از مصرف مجیک ماشروم توسط برین اطلاع دارند.

طبق گزارش‌ها، اعضای شرکت سرمایه‌گذاری «Founders Fund» که در شرکت‌هایی مانند اسپیس‌ایکس، اسپاتیفای و Airbnb سرمایه‌گذاری کرده‌اند، مهمانی‌هایی برگزار می‌کنند که در آن دارو‌های روان‌گردان مصرف می‌شود.

درحالی‌که سخنگوی برین و شرکت Founders Fund پاسخی به این گزارش‌ها نداده‌اند، Founders Fund به تحقیقات درباره دارو‌های روان‌گردان اشاره کرده است:

«تحقیقات نشان می‌دهند که روان‌گردان‌ها می‌توانند مزایای سلامت روانی قابل‌توجهی داشته باشند و از ما تلاش‌های بخش دولتی و خصوصی برای در دسترس قراردادن ایمن و قانونی این دارو‌ها حمایت می‌کنیم.»

درنهایت طبق گزارش وال استریت ژورنال، ظاهراً استفاده از دوز پایین موادی مانند LSD برای افزایش عملکرد و خلاقیت در سیلیکون، ولی یک موضوع رایج است.

منبع:سیناپرس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی