تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

توصیه‌های بهداشتی در آستانه عید قربان و بازگشت حجاج

در آستانه عید قربان و بازگشت حجاج به کشور، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توصیه‌هایی برای پیشگیری از برخی بیماری‌ها اعلام کرد.

کد خبر: ۱۵۱۸۴۴
۰۹:۵۹ - ۰۷ تير ۱۴۰۲

توصیه‌های بهداشتی در آستانه عید قربان و بازگشت حجاج

دیدارنیوز: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آستانه فرارسیدن عید سعید قربان و بازگشت حجاج به کشور، توصیه‌هایی برای پیشگیری از برخی بیماری‌ها را مطرح کرد.

محمدرضا سهرابی ضمن تبریک عید قربان به افراد توصیه کرد برای حفظ سلامت خود و سایرین، دام زنده را از میادین عرضه مجاز تحت نظارت سازمان دامپزشکی خریداری و قربانی کنند و از ذبح دام در منازل و معابر عمومی خودداری کنند.

وی با بیان این که فروشندگان غیرمجاز معمولا دام‌های بیمار را با قیمت ارزان‌تری عرضه می‌کنند، اظهار کرد: از ذبح و مصرف دام‌های دارای علائم بیماری و ناخوشی اجتناب کنید.

او به ذبح کنندگان دام نیز توصیه کرد: در هنگام ذبح دام از وسایل محافظت کننده مانند دستکش، ماسک، چکمه و لباس مناسب استفاده کرده و حتما ابزار خود را پس از ذبح ضدعفونی کنند.

به گفته وی، در هنگام ذبح دام خونابه‌ها نیز نباید در محیط رها شود و باید به طریق بهداشتی دفع شوند.

سهرابی همچنین از افراد خواست از تماس پوستی بدون دستکش با فرآورده‌های دامی مانند گوشت و جگر خودداری کنند.

او تاکید کرد: گوشت دام ذبح شده را باید قبل از قطعه قطعه کردن و مصرف، حداقل ۲۴ساعت در دمای ۴ درجه سانتیگراد در یخچال نگهداری کرد. جگر و سایر امعا و احشای دام نیز قبل از مصرف باید ۴۸ ساعت در دمای ۴ درجه سانتیگراد در یخچال باشد. همچنین از مصرف جگر تازه و گوشت تازه به صورت خام یا نیم‌پز اکیدا خودداری شود.

وی خاطرنشان کرد: افراد در صورت ابتلا به تب، سردرد، درد عضلات و خونریزی پس از تماس با دام یا گوشت تازه، سریعا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

چند توصیه به حجاج و استقبال کنندگان

او با اشاره به بازگشت حجاج به میهن اسلامی، گفت: سفر حج بزرگ‌ترین اجتماع مسلمانان است و جمعیت زیادی از نقاط مختلف جهان در این گردهمایی معنوی شرکت دارند؛ بنابراین این خطر وجود دارد که افراد مبتلا به بیماری‌هایی شوند که با رعایت نکاتی بسیار ساده قابل پیشگیری است.

سهرابی با اشاره به این که بیماری‌های عفونی تا مدتی بدون علامت هستند، تاکید کرد: تمام افراد بویژه مسافران ورودی به کشور و حجاج باید از روبوسی، دست دادن و تماس نزدیک با دیگران خودداری کنند و بهتر است دیدار با اقوام را چند روزی به تعویق اندازند. در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی ساده احتمال ورود سویه‌های جدید کرونا و سایر ویروس‌های تنفسی وجود دارد.

وی به افراد توصیه کرد: در مراسم و اجتماعات یا فضا‌های بسته حتما از ماسک استفاده کرده و به تهویه مطلوب و باز گذاشتن در و پنجره‌ها توجه کنند. اگر فردی علائم سرماخوردگی دارد علاوه بر استفاده از ماسک از شرکت در مراسم و دورهمی‌ها خودداری کند.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، تکمیل دوره واکسیناسیون کووید۱۹ از دیگر توصیه‌های سهرابی به منظور پیشگیری از شیوع مجدد کووید۱۹، بروز موارد جدید بیماری و گردش ویروس کرونا در جامعه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی