تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
روزنامه اعتماد نوشت

«حواله گیت»؛ چرا بقیه مردم نباید سوار ماشین خوب شوند؟

یک نماینده مجلس درباره ماجرای «حواله گیت» و واردات خودروهای گران‌قیمت توسط بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران گفت: «اگر قانون منع کرده است باید برای همه ممنوع باشد ما نمی‌توانیم قانون را شخصی اعمال کنیم، دوست داریم به فوتبالیست‌ها ماشین خارجی بدهیم، چون رفته‌اند جام‌جهانی، دوست داریم به بقیه مردم ندهیم. هنگامی که این‌گونه انحصار را ویژه برای ۱۵ نفر، ۲۰ نفر و ۳۰ نفر ایجاد می‌کنیم و آن‌ها این ماشین‌ها را به کشور وارد می‌کنند و کسی نمی‌تواند جز این‌ها وارد کند حتما یک ماشین ۷۰هزار دلاری که امروز می‌آید مانند لندرور یا هر ماشین ۱۰۰ هزار دلاری دیگری که به ایران می‌آید، چون مدل مشابهی ندارد انحصار می‌شود قیمتش از ۵ میلیارد تومان به ۵۰ یا ۶۰ میلیارد می‌رسد.»

کد خبر: ۱۵۱۸۴۳
۰۹:۵۴ - ۰۷ تير ۱۴۰۲

«حواله گیت»؛ چرا بقیه مردم نباید سوار ماشین خوب شوند؟

دیدارنیوز: با افشاگری نماینده مجلس «حواله گیت» وارد فاز جدیدی شد!

روزنامه اعتماد نوشت: «اعطای مجوز واردات خودرو به بازیکنان تیم ملی بابت صعود به جام جهانی هر روز ابعاد بزرگ‌تری پیدا می‌کند. بعد از اینکه نام بازیکنان واردکننده خودرو منتشر شد و رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی با چند ضرب و تقسیم ساده از سود‌های چند میلیاردی بازیکنان پرده برداشتند. یک نماینده مجلس روز گذشته با باز کردن یک سرفصل جدید در این موضوع خبرساز شد.

جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس که در سال‌های گذشته با اظهارنظرهایش در مورد بازار خودرو خبرساز بوده درباره واردات خودروی دست اول خارجی توسط بازیکنان فوتبال بیان کرد: «این برای من هم سوال بود و چون می‌خواستم مطمئن بشوم نه صحبتی درباره‌اش کردم و نه در فضای مجازی واکنشی نشان دادم، اما در حال حاضر برای من براساس اسناد و مدارکی که به دستم رسیده مسجل شده که این اتفاق افتاده و این بسیار مهم است که ببینیم چرا این اتفاق رخ داده است.»

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «من فی‌نفسه به اینکه به فوتبالیست‌ها مجوز واردات بدهند، مشکلی ندارم، اما به همه اجازه واردات خودروی نو بالای CC ۲۵۰۰ بالای ۲۵ هزار دلار بدهند. اگر قانون منع کرده است باید برای همه ممنوع باشد ما نمی‌توانیم قانون را شخصی اعمال کنیم، دوست داریم به فوتبالیست‌ها ماشین خارجی بدهیم، چون رفته‌اند جام‌جهانی، دوست داریم به بقیه مردم ندهیم. فلذا با اصل موضوع خیلی مشکلی ندارم به شرط اینکه برای مردم عادی هم این اتفاق رخ بدهد و این داستان را به فال نیک می‌گیرم، چون احتمالا قرار است برای بقیه هم این اتفاق رخ بدهد.» وی خاطرنشان کرد: «هنگامی که این‌گونه انحصار را ویژه برای ۱۵ نفر، ۲۰ نفر و ۳۰ نفر ایجاد می‌کنیم و آن‌ها این ماشین‌ها را به کشور وارد می‌کنند و کسی نمی‌تواند جز این‌ها وارد کند حتما یک ماشین ۷۰هزار دلاری که امروز می‌آید مانند لندرور یا هر ماشین ۱۰۰ هزار دلاری دیگری که به ایران می‌آید، چون مدل مشابهی ندارد انحصار می‌شود قیمتش از ۵ میلیارد تومان به ۵۰ یا ۶۰ میلیارد می‌رسد.»

در ادامه رشیدی کوچکی دست به افشاگری زد و گفت احتمالا برخی مدیران فوتبال هم خودرو وارد کرده‌اند: «برای اولین‌بار است که بیان می‌کنم شنیده‌ام (البته رد یا تایید نمی‌کنیم) که در کنار فوتبالیست‌ها برخی از مدیران فوتبالی هم از فرصت استفاده کرده‌اند آن‌ها هم در این میان چند ماشین برای خودشان ثبت سفارش کردند من این را حتما ویژه پیگیری می‌کنم که ببینم آیا این اتفاق افتاده است یا خیر؟»

با ورود نام مدیران فوتبالی به بحث واردات خودرو مساله بسیار پیچیده‌تر از قبل می‌شود. مخصوصا اینکه همه مدیران فدراسیون در مورد این قضیه ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند و وزارت ورزش و جوانان هم روزه سکوت گرفته است.

مهدی تاج روز گذشته در این رابطه به یک پاسخ عجیب و مبهم بسنده کرد. وقتی از او سوال شد که حواله خودرو به بازیکنان تیم ملی که از طرف دولت اهدا شده موجب ناراحتی ورزشکاران سایر رشته‌ها شده، اظهار کرد: «این پاداشی بود که داده شده، اما دولت باید به خود فدراسیون در بحث اداره فدراسیون، بازی‌های تدارکاتی، تجهیز ورزشگاه‌ها و ... کمک کرده و آستین‌ها را بالا بزند!» قبل از تاج، احسان اصولی سخنگوی فدراسیون هم گفته بود در این مورد اطلاعی ندارم!

با این تفاسیر و با حجم زیاد واکنش‌های منفی نسبت به این مساله و وارد شدن نام مدیران فوتبال به بحث واردات خودرو شاید بیراه نباشد که این پرونده را از این به بعد «حواله‌گیت» بنامیم و منتظر باشیم نهاد‌های نظارتی با ورود به این مساله ابعاد آن را برای مردم روشن کنند. اینکه لیست بازیکنان چطور تهیه شد و تغییر اسامی نفرات حاضر در مسیر صعود به جام جهانی با چند بازیکن دیگر چطور صورت گرفت و مهم‌تر از همه کدام مدیران فوتبالی احیانا خودرو وارد کرده‌اند.

از همه مهم‌تر اینکه تصمیم‌گیرندگان متوجه شوند بیشتر این واکنش منفی مردم نه به خاطر شخص فوتبالیست‌ها که به خاطر نگاه کردن به شرایط خودشان است. درست همان‌طور که رشیدی کوچی گفت اگر همه مردم می‌توانستند خودروی خوب سوار شوند احتمالا برای کسی اهمیت نداشت که ترابی چه ماشینی وارد کرده یا سردار چقدر بابت این جایزه سود کرده است.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی