تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
رسانه‌های بلاروس خبر دادند

هواپیمای رهبر مزدوران «واگنر» به بلاروس رسید

رسانه‌های بلاروس از فرودآمدن یک جت تجاری متعلق به یوگنی پریگوژین، رهبر گروه مزدور واگنر در پایتخت این کشور خبر دادند. پریگوژین ابتدای هفته جاری بدون مقاومت ارتش روسیه دست به شورش زد و از روستوف تا نزدیکی مسکو پیشروی کرد اما پس از آن، گروه واگنر با لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس به توافق رسید و این شورشِ تقریبا یک روزه تمام شد. اوگه میره، روزنامه نگار و تحلیل‌گر معتقد است که حضور واگنر در بلاروس ایمنی تاسیسات و تسلیحات هسته‌ای روسیه که پوتین قصد دارد به زودی در بلاروس و در نزدیکی مرز لهستان و لیتوانی مستقر کند را تضمین می‌کند.

کد خبر: ۱۵۱۸۱۲
۱۳:۵۷ - ۰۶ تير ۱۴۰۲

رهبر واگنر با هواپیمای شخصی به بلاروس رسید

دیدارنیوز: مطابق گزارش این رسانه‌ها، هواپیمای شخصی پریگوژین صبح امروز از سن‌پترزبورگِ روسیه به هوا برخاسته و سپس در پایگاه هوایی ماچولیشچی در نزدیکی مینسک به زمین نشسته، ولی هنوز مشخص نیست که این جت شخصی حامل او بوده است یا خیر.

در پی شورشِ روز شنبه گروه واگنر علیه ارتش و حکومت روسیه که با میانجیگری الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس و حصول توافق‌های میان رهبر این گروه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به پایان رسید، از سرنوشت پریگوژین و محل نگهداری او خبری منتشر نشده است.

روز گذشته همزمان با نخستین موضع گیری ولادیمیر پویتن، فایل صوتی یازده دقیقه‌ای از یوگنی پریگوژین هم منتشر شد که در آن تلویجا اقدام یا نیت اقدام علیه شخص اول مملکت را رد کرده بود.

پیشتر اعلام شده بود که رهبر گروه واگنر با توقف پیگیری پرونده او به اتهام «خیانت» به بلاروس خواهد رفت و اعضای این گروه نیز با پیوستن به ارتش روسیه، تمامی سلاح‌های سنگین خود را تسلیم خواهند کرد.

رسانه‌های بلاروس ظهر سه‌شنبه نیز از پرواز یک هواپیمای متعلق به نیروی هوایی این کشور به مقصد تهران خبر دادند. برخی منابع نیز روز سه‌شنبه با انتشار تصاویری در شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند که یک هواپیمای ترابری متعلق به ایران در آسمان مسکو رویت شده که دومین مورد طی یک هفته گذشته بوده است.

مطلب مرتبط:

شورش واگنر؛ شکاف در هرم قدرت یا حیله‌ جدید روس‌ها؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی