تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

تجاوز نظامی روسیه؛ مرکز فرماندهی ارتش اوکراین بمباران شد

در مدت کوتاهی پس از شورش گروه واگنر در روسیه و وحشت در سراسر این کشور، ارتش متجاوز پوتین در ادامه تجاوز نظامی خود به اوکراین، یک مرکزفرماندهی ارتش این کشور را بمباران کرده است.

کد خبر: ۱۵۱۷۸۶
۱۰:۲۴ - ۰۶ تير ۱۴۰۲

تجاوز نظامی روسیه؛ مرکز فرماندهی ارتش اوکراین بمباران شد

دیدارنیوز: مقامات نظامی ارتش روسیه مدعی شدند که جنگنده‌های ارتش این کشور مرکز فرماندهی و کنترل ارتش اوکراین در منطقه دونتسک را بمباران کردند.

مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت: ««الکساندر ساوچوک»، رئیس مرکز مطبوعاتی گروه «مرکز» ارتش روسیه، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد بمب‌افکن‌های سوخ و-۳۴ روسیه یک مرکز کنترل و فرماندهی ارتش اوکراین را در محور «کراسنی لیمان» در جمهوری خلق دونتسک، بمباران و منهدم کردند.

به گفته ساوچوک، خدمه جنگنده‌ها و هوانوردی نیرو‌های گروه «مرکز» با حملات موشکی دقیق، بیش از ۱۰ منطقه استقرار نیروی انسانی و تجهیزات نظامی ارتش اوکراین را بمباران کردند.

در این بیانیه به میزان تلفات و خسارات این حمله هوایی اشاره نشده است.

در ادامه ضدحملات بهاره اوکراین، آنا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین بامداد امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت که روستای ریونوپیل در منطقه دونتسک تحت کنترل ارتش این کشور در آمده است.

«الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین روز یکشنبه در گفتگو با شبکه فاکس‌نیوز گفت: انتظارات از ضدحمله ارتش اوکراین اغراق آمیز بود، شرایط مختلف و موانع متفاوت در جریان درگیری‌ها وجود دارد.

پیش از این نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه تلفات نیرو‌های ارتش اوکراین از زمان آغاز ضدحملات را ۱۳ هزار نفر تخمین زده بود. این در حالیست که دو مقام غربی و یک مقام ارشد نظامی آمریکا چندی پیش در گفتگو با شبکه «سی ان ان» اذعان کردند که پیش بینی آن‌ها از توان دفاعی و توانمندی‌های ارتش اوکراین اشتباه بوده و ضدحملات ارتش اوکراین تاکنون هیچ دستاورد مهمی نداشته است.

این مقامات با بیان اینکه «ضدحملات ارتش اوکراین تاکنون و در مراحل اولیه موفقیت کمتری نسبت به نیرو‌های روسی داشته است.» گفتند «نیرو‌های روسی توانایی و قابلیت بیشتری نسبت به پیش‌بینی‌های ما از خود نشان داده‌اند.»

آن‌ها همچنین اذعان کردند که «ضدحملات ارتش اوکراین در هیچ جبهه‌ای انتظارات را برآورده نکرده است.»

به گفته این مقام ارشد آمریکا و مقامات غربی «خطوط دفاعی روس‌ها به‌خوبی تقویت شده و نفوذ نیرو‌های اوکراینی را دشوار کرده و افزون نیرو‌های زرهی ارتش اوکراین با حملات موشکی و مین‌گذاری روس‌ها منهدم می‌شوند و نیروی هوایی روس‌ها مؤثرتر کار می‌کند.»

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه‌های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محور‌های مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیرو‌های اوکراینی نه تنها تاکنو موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیرو‌های ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تن‌ها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند، اما خبر‌های میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نمی‌دهد.

بنا بر گزارش مقامات اوکراینی در ۲ هفته گذشته ارتش این کشور تنها چند روستای کوچک در منطقه دونتسک را از کنترل نیرو‌های روسیه خارج کرده است و تاکنون این تنها دستاورد ضدحملات بزرگ است.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی