تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
روزنامه دنیای اقتصاد مطرح کرد

پاسخی به ادعای مصباحی‌مقدم؛ مصرف کالری چینی‌ها از ایرانی‌ها بالاتر است

روزنامه دنیای اقتصاد پاسخ غلامرضا مصباحی مقدم را که مدعی شده بود مردم چین دو وعده غذایی دارند، داده و تاکید کرده مصرف کالری چینی‌ها از ایرانی‌ها بالاتر است.

کد خبر: ۱۵۱۷۷۷
۰۹:۲۰ - ۰۶ تير ۱۴۰۲

پاسخ یک روزنامه به ادعای مصباحی‌مقدم؛ مصرف کالری چینی‌ها از ایرانی‌ها بالاتر است

دیدارنیوز: پس از اظهارنظر جنجالی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که به تعداد وعده‌های غذایی و سفره کوچک مردم ورود کرده و گفته بود مردم کشورمان مانند چینی‌ها قانع‌(!) نیستند و وعده‌های غذایی این کشور شرقی یک یا دو عدد در روز است، واکنش‌های زیادی در پی این اظهارات مطرح شد.

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «در روز‌های اخیر، صحبت یکی از مسوولان درخصوص وعده‌های کم غذایی چینی‌ها و بحث صرفه‌جویی در مصرف، در راه توسعه این کشور بحث‌برانگیز شده است. بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که مصرف کالری چینی‌ها به‌طور متوسط از ایرانی‌ها بالاتر است. نکته قابل توجه این است که اصولا بر اساس علم اقتصاد کشور‌های توسعه‌یافته و با رفاه بالاتر، از مصرف غذایی بیشتری برخوردار هستند و افزایش مصرف خانوار، یکی از عوامل بهبود وضعیت رشد اقتصادی است.

بنابراین راز توسعه اقتصادی و افزایش رفاه چین، رفتار و تعداد وعده غذایی مردم این کشور نیست، بلکه از سیاستگذاری درست مسوولان این کشور ناشی می‌شود که توانسته حدود ۸۰۰ میلیون نفر را از فقر مطلق برهاند. از نگاه کارشناسان، هدف‌گذاری برای توسعه اقتصادی با محوریت قدرت‌گیری بخش خصوصی، بهبود روابط تجاری با دیگر کشور‌ها و بهبود روابط سیاسی برای حمایت از اقتصاد کشور باعث پیشرفت اژد‌های زرد در حداقل سه دهه اخیر شده است. این در حالی است که پیش از شروع توسعه اقتصادی چین، این کشور با فقر گسترده و پایین بودن مصرف غذایی خانوار‌ها دست و پنجه نرم می‌کرد.»

مطلب مرتبط:

پاسخ حریری به اظهارات مصباحی‌مقدم؛ مردم چین ۴ وعده غذا می‌خورند!

انتقاد از برخی ائمه جمعه/ عبدی: آقایان خودشان چند وعده غذا می‌خورند؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی