تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
محمود نجفی رئیس اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد

می‌‏خواهند اتاق بازرگانی «ساکت» باشد

محمود نجفی، رئیس اتاق بازرگانی تهران درباره حمله رسانه‌های حامی دولت به حسین سلاح‌ورزی، رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران گفت: گویا می‌خواهند که اتاق بازرگانی ساکت باشد. اتاق بازرگانی نمی‌تواند ساکت باشد به این دلیل که تولید کشور با مشکلات زیادی مواجه است.

کد خبر: ۱۵۱۷۷۶
۰۹:۱۰ - ۰۶ تير ۱۴۰۲

می‌‏خواهند اتاق بازرگانی «ساکت» باشد

دیدارنیوز: حمله رسانه‌های اصولگرا و حامی دولت رئیسی به حسین سلاح‌ورزی رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران همچنان ادامه دارد.

به نقل از روزنامه هم‌میهن، هجمه به رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران چندروزی است که در رأس اخبار قرار گرفته است. در ارتباط با این موضوع محمود نجفی رئیس اتاق تهران ضمن انتقاد از رویه در پیش گرفته‌شده گفت: «گویا می‌خواهند که اتاق بازرگانی ساکت باشد. اتاق بازرگانی نمی‌تواند ساکت باشد به این دلیل که تولید کشور با مشکلات زیادی مواجه است. حل مشکلات همواره با زبان خوش ممکن نیست و گاهی دستگاه اجرایی دوست ندارد اتاق بازرگانی چیزی بگوید که مطابق میلش نباشد.»

مطلب مرتبط:

شایعات فراوان درباره «سلاح‌ورزی»

«سلاح‌ورزی» رئیس اتاق بازرگانی ایران شد

محمود نجفی، رئیس اتاق بازرگانی تهران درباره وقایع اخیر اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه این نوع برخورد برخی نهاد‌ها با اتاق بازرگانی به‌عنوان یک نهاد مدنی و خصوصی به‌هیچ‌عنوان اصولی نیست، گفت: «اتاق بازرگانی از بودجه دولت استفاده نمی‌کند، ولی به‌عنوان مشاور سه قوه فعالیت می‌کند. با این‌حال شرایط به‌گونه‌ای است که به‌عنوان مثال وقتی از یکی از همکارانم می‌پرسم که چرا به‌دنبال فلان کار نمی‌روید، پاسخ می‌دهد که ما نگرانیم که برویم و شرایط بدتر شود. در واقع گویا می‌خواهند اتاق بازرگانی ساکت باشد. اتاق بازرگانی نمی‌تواند ساکت باشد، به این دلیل که تولید کشور با مشکلات زیادی مواجه است.»

او اضافه کرد: «بخش خصوصی با مشکلات بسیاری مواجه است و اتاق بازرگانی وظیفه دارد به‌دنبال حل این مشکلات باشد. حل مشکلات همواره با زبان خوش ممکن نیست و گاهی دستگاه اجرایی دوست ندارد که اتاق بازرگانی چیزی بگوید که مطابق میلش نباشد. برخی از دوستان ما که قبلا در اتاق بازرگانی بودند، کمک کردند تا پای دولت و دستگاه‌ها به اتاق بازرگانی باز شود. امروز همه ما صنعت‌گرها، کشاورزان، معدن‌داران و بازرگانان از مشکلاتی که برای اتاق پیش آمده است، آسیب می‌بینیم.»

رئیس اتاق بازرگانی تهران با تاکید براینکه در هیچ کجای جهان با اتاق بازرگانی چنین رفتاری ندارند، بیان کرد: «رئیس اتاق بازرگانی ایران قبل از کاندیدا شدن مورد تایید هیئت‌نظارت قرار گرفته و او رای آورده است و این رفتار بی‌حرمتی به اعضای اتاق بازرگانی است که به او رای داده‌اند؛ بنابراین این روش درست نیست و باید اجازه بدهند اتاق بازرگانی به‌عنوان مشاور سه‌قوه پروبال پیدا کند تا با ارائه نظرات کارشناسی به کمک دولت برود. از طرف دیگر دستگاه‌های اجرایی به دلیل آئین‌نامه، روش‌های اجرایی و آنچه که به آن‌ها دیکته شده است، دلی برای تولید نمی‌سوزانند، به ندرت ممکن است یک دستگاه اجرایی با من هم‌نظر باشد. تنها دستگاه اجرایی که با من هماهنگ است، نماینده سازمان برنامه است.»

او اظهار کرد: «اگر سلاح‌ورزی کاری برخلاف امنیت ملی کرده او را مجازات کنند، اما اگر اعتراضی به حق و به نفع بخش خصوصی مطرح کرده است، به نظر من آنچه که کردند درست نیست و به معنای تضعیف فعالیت‌های بخش اقتصادی وبه‌ویژه فعالیت‌های بخش خصوصی است. متاسفانه در شرایط عادی تا انجام انتخابات اتاق بازرگانی حدود پنج شش ماه اتاق نداشتیم، چه رسد به امسال که باید تجدید انتخابات صورت گیرد. تا انجام انتخابات کمیسیون‌ها و شروع فعالیت آن‌ها چند ماه لازم است و با این شرایط که پیش آمده است مطمئن باشید که شاید مرداد کمیسیون‌ها تشکیل شوند. در نتیجه هفت تا هشت ماه فعالیت‌های اتاق که می‌تواند کمک‌کننده باشد تعطیل می‌شود. به علاوه اینکه آنچه با سلاح‌ورزی کردند جرأت را از سایرین هم می‌گیرد. در نتیجه بعد از این اتفاق اتاق جرأت لازم را برای برآورده کردن انتظارات درباره وظایفش نخواهد داشت و تبدیل به شیری بی‌یال و کوپال می‌شود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی