تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

لاوروف: سفیر آمریکا گفت واشینگتن دخالتی در شورش واگنر نداشت

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه، اعلام کرد که سخنان سفیر آمریکا در مسکو نشان می‌دهد که واشینگتن در شورش گروه نظامی مزدور «واگنر»، دخالتی نداشته است.

کد خبر: ۱۵۱۷۶۹
۲۰:۴۳ - ۰۵ تير ۱۴۰۲

لاوروف: سفیر آمریکا گفت واشینگتن ارتباطی با شورش واگنر نداشت

دیدارنیوز: خبرگزاری «تاس» به نقل از لاوروف نوشته که سفیر آمریکا در مسکو ابراز امیدواری کرد که زرادخانه هسته‌ای روسیه از هر گزندی در امان باشد.

وزیر خارجه روسیه همچنین به نقل از سفیر آمریکا تاکید کرد که شورش گروه واگنر در روز شنبه گذشته، مسئله داخلی روسیه است.

مرکز رسانه‌ای روسیه پیشتر به نقل از یک منبع ناشناس گزارش داد که سفارت آمریکا در روسیه با وزارت خارجه این کشور تماس گرفت تا در مورد وضعیت امنیتی پس از شورش گروه نظامی خصوصی واگنر به رهبری یوگنی پریگوژین، به تبادل نظر بپردازد.

اطلاع سازمان اطلاعاتی آمریکا از اقدام واگنر

آژانس‌های جاسوسی آمریکا، اطلاعاتی را در اواسط ژوئن بدست آوردند که نشان می‌داد یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر، در حال برنامه‌ریزی برای اقدام مسلحانه علیه تشکیلات دفاعی روسیه است که از مدت‌ها پیش آن را به شکست‌کشاندن جنگ در اوکراین، متهم می‌کرد.

به گزارش روزنامه «واشینگتن پست»، دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا بی‌درنگ مراتب را به کاخ سفید و دیگر سازمان‌های دولتی این کشور اطلاع دادند.

بسیاری از مقامات آمریکایی شنبه اعلام کردند که از این گزارش‌ها غافلگیر نشدند اگرچه ماهیت و زمان دقیق برنامه‌های پریگوژین، تنها اندکی قبل از اعمال کنترل خیره‌کننده او بر فرماندهی نظامی و حرکتش به سمت مسکو در جمعه و شنبه، مشخص شد.

به نقل از العربیه، یک مقام آمریکایی که به دلیل حساسیت موضوع، نخواست نامش فاش شود، گفت که «نشانه‌های کافی وجود داشت تا به رهبری خاطرنشان شود که اتفاقی رخ داده است؛ بنابراین به نظرم آن‌ها برای شنیدن چنین اخباری، آمادگی داشتند.»

این مقام مسئول افزود که طی دو هفته گذشته، «نگرانی‌های زیادی» در مورد حوادث احتمالی و ادامه بقای پوتین در راس قدرت و همچنین بروز بی‌ثباتی آتی در ارتباط با زرادخانه هسته‌ای روسیه و بسیاری پرسش‌ها از این دست، وجود داشت.

به گفته مسئولان ذی‌ربط آمریکایی، بی‌ثباتی احتمالی ناشی از وقوع «جنگ داخلی»، نگرانی اصلی است و کاخ سفید، مقامات ارشد وزارت دفاع «پنتاگون»، وزارت امور خارجه و کنگره طی دو هفته گذشته در جریان داده‌های اطلاعاتی قرار گرفتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی