تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
گفتگوی تلفنی رئیس جمهور با نخست وزیر ارمنستان

رئیسی: مخالف هرگونه تغییر ژئوپلتیک در قفقاز هستیم

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر ارمنستان با اشاره به اینکه مخالف هرگونه تغییر ژئوپلتیک در قفقاز هستیم، گفت: شناسایی متقابل تمامیت ارضی از سوی ارمنستان و جمهوری آذربایجان گام مهمی در مسیر رسیدن به صلح است.

کد خبر: ۱۵۱۷۵۶
۱۷:۵۶ - ۰۵ تير ۱۴۰۲

رئیسی:

دیدارنیوز: رئیس جمهور شناسایی متقابل تمامیت ارضی از سوی ارمنستان و جمهوری آذربایجان را گام مهمی در مسیر رسیدن به صلح دانست و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران مخالف هرگونه تغییر ژئوپلتیک در قفقاز است.

ابراهیم رئیسی ظهر امروز دوشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان» با اشاره به پیوند‌های تاریخی دو کشور، گفت: ایران و منطقه قفقاز جنوبی پاره‌های تاریخی و فرهنگی یکدیگر هستند.

رئیس جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی و تقویت روابط، اهمیت و اولویت بالایی برای گسترش تعاملات و همکاری‌ها با منطقه قفقاز جنوبی قائل است.

رئیسی با تأکید بر حمایت کشورمان از تمامیت ارضی و مرز‌های تاریخی کشور‌های منطقه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مخالف هرگونه تغییر ژئوپلتیک یا حضور نیرو‌های نظامی غربی در قفقاز است، چرا که حضور بیگانگان نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باعث بروز مشکلات جدید هم می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه شناسایی متقابل تمامیت ارضی از سوی ارمنستان و جمهوری آذربایجان گام مهمی در مسیر رسیدن به صلح است، تصریح کرد: مرز‌های دو کشور باید هر چه سریع‌تر از فضای امنیتی فاصله گرفته و به مرز‌های اقتصادی تبدیل شود.

رئیسی در ادامه با مرور روابط دو جانبه بر تسریع در اجرای توافقنامه‌های میان ایران و ارمنستان تاکید کرد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز در این گفتگوی تلفنی گزارش مفصلی از روند و آخرین وضعیت گفتگو‌ها و مذاکرات صلح با جمهوری آذربایجان ارائه داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی