تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
مکرون مطرح کرد

شورش پریگوژین؛ شکاف‌های داخلی در روسیه آشکار شد

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد که شورش یوگنی پریگوژین، رهبر گروه مسلح «واگنر»، بیانگر شکاف‌های درون حاکمیت روسیه و شکنندگی ارتش و نیرو‌های کمکی آن است.

کد خبر: ۱۵۱۷۲۵
۱۱:۱۲ - ۰۵ تير ۱۴۰۲

شورش پریگوژین؛ شکاف‌های داخلی در روسیه آشکار شد

دیدارنیوز: در پی شورش پریگوژین رهبر گروه مزدور واگنر علیه ارتش روسیه، مکرون در مصاحبه‌ای با روزنامه فرانسوی «لا پروونس» با بیان این که «من ساعت به ساعت وقایع را دنبال کردم و با شرکای اصلی فرانسه در ارتباط بودم»، تاکید کرد که «وضعیت همچنان ناپایدار است.»

رئیس جمهوری فرانسه افزود: «همه این امور، هوشیاری بیشتر ما را ایجاب کرده و لزوم حمایت کامل ما از اوکراینی‌ها در مقاومتشان برابر روس‌ها را موجه می‌سازد.»

بر مبنای توافق میان کرملین و پریگوژین با میانجی‌گری رئیس جمهوری بلاروس، رهبر واگنر به این کشور می‌رود، بدون این که کسی از تاریخ این عزیمت که بیشتر شبیه تبعید است و همچنین مکان حضور پریگوژین، اطلاعی داشته باشد.

موضع آمریکا و چین

ایالات متحده یکشنبه از زبان آنتونی بلینکن وزیر خارجه، تاکید کرد که این شورش، به منزله چالشی علیه حاکمیت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و نشانه‌ای از وجود «شکاف‌های حقیقی» در راس هرم قدرت روسیه است.

بلینکن با تاکید بر این که «هنوز شاهد فصل پایانی این شورش نیستیم»، افزود: «حضور شخصی در داخل روسیه که سلطه پوتین را به چالش کشیده و مستقیماً، دلایل حمله او به اوکراین را زیر سؤال می‌برد، ضربه سنگینی به پوتین است.»

پکن نیز یکشنبه در نخستین اظهارنظر رسمی درباره شورش مسلحانه پریگوژین تاکید کرد که از روسیه در «حفاظت از ثبات ملی» آن حمایت می‌کند.

به نقل از العربیه، در بیانیه وزارت خارجه چین با تاکید بر این که حوادث اخیر، «امور داخلی» روسیه به شمار می‌آید، آمده است که چین به عنوان یک کشور دوست، همسایه و شریک در دوران جدید همکاری استراتژیک فراگیر، از روسیه در حفظ ثبات ملی و تحقق توسعه و رفاه، حمایت می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی