تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

طعنه آمریکا به پوتین؛ از رویای فتح کی‌یف تا دفاع برابر مزدوران خودی!

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پس از شورش ۲۴ ساعته گروه مزدور واگنر علیه ارتش روسیه گفت: پوتین می‌خواست چند روزه کی‌یف را تصرف کند، اما حالا باید از مسکو مقابل مزدوران واگنر دفاع کند.

کد خبر: ۱۵۱۷۱۳
۰۹:۳۹ - ۰۵ تير ۱۴۰۲

طعنه آمریکا به پوتین؛

دیدارنیوز: وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که تلاش برای شورش مسلحانه در روسیه، وجود «شکاف‌هایی واقعی» در حوزه اختیارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را نشان می‌دهد.

آنتونی بلینکن روز یکشنبه به شبکه سی‌بی‌اس ایالات متحده گفت که شورش ۲۴ ساعته در روسیه «سوالات جدی را مطرح می‌کند و شکاف‌های واقعی را نشان می‌دهد».

وی تاکید کرد بسیار زود است پیش‌بینی کنیم که این شورش چه تاثیری بر کرملین یا تهاجم روسیه به اوکراین خواهد داشت؛ با این وجود گفت که شورش یوگنی پریگوژین، یک «چالش مستقیم» برای پوتین بود و او را مجبور به پذیرش توافق عفو کرد.

وی افزود: «اگر شما این موضوع را در چارچوب تحولات ۱۶ ماه پیش بررسی کنید، متوجه می‌شوید که پوتین در رویای فتح کی‌یف در اوکراین بود و به دنبال این بود که ظرف چند روز این شهر را تصرف کند و کشور را از نقشه پاک کند. اما اکنون او باید از مسکو، پایتخت روسیه در برابر مزدوران ساختۀ دست خودش دفاع کند.»

این دیپلمات آمریکایی افزود که نمی‌خواهد در مورد اینکه این موضوعات می‌تواند روسیه و شخص پوتین را به کجا برساند، «گمانه‌زنی» کند.

در پی توافق یوگنی پریگوژین با دولت روسیه که با میانجیگری بلاروس انجام شد، حرکت نیرو‌های واگنر به سمت مسکو متوقف گردید.

مزدوران واگنر تا زمان توقف، دو شهر بزرگ روسیه را تصرف کرده بودند. پوتین این گروه را به خیانت متهم کرد، اما بعدا همه اتهامات لغو شد.

طبق توافق، نیرو‌های واگنر باید به پایگاه‌های میدانی خود بازگردند و پریگوژین نیز به بلاروس می‌رود.

محل استقرار فعلی پریگوژین، وفادار سابق پوتین مشخص نیست. او آخرین بار در ملا عام در حال ترک شهر روستوف دیده شد.

روسیه تاکنون به اظهارات بلینکن واکنشی نشان نداده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی