تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

هواشناسی ایران؛ هشدار ناپایداری‌ در جنوب و جنوب شرق

سازمان هواشناسی با هشدار ناپایداری شدید فصلی در جنوب و جنوب شرق کشور و احتمال آبگرفتگی و طغیان رودخانه‌ها از افزایش دمای هوا در نیمه شمالی خبر داد.

کد خبر: ۱۵۱۷۰۳
۰۸:۰۷ - ۰۵ تير ۱۴۰۲

هواشناسی ایران؛ هشدار ناپایداری‌های شدید در جنوب و جنوب شرق

دیدارنیوز: بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. فردا بارش در جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال و شرق هرمزگان شدت می‌گیرد و طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات شمالی هرمزگان رگبار و رعدوبرق روی می‌دهد. طی ۲ روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی شده است. در این مدت در شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و گردوخاک روی می‌دهد.

دمای هوا طی امروز و فردا در نیمه شمالی کشور افزایش می‌یابد.

توصیف سامانه: ناپایداری‌های شدید فصلی (مانسون) و رشد ابر‌های همرفتی

زمان شروع: دوشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۵

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۶

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدو برق، در برخی نقاط تگرگ، وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک

منطقه اثر: نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: طغیان رودخانه‌های فصلی، آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پروازها.

توصیه: اجتناب از هرگونه تردد، توقف و برپایی چادر‌های مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفر‌های بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و با توجه به رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت احتمالی.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان شروع: دوشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۵

زمان پایان: پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۸

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در نواحی مستعد خیزش و نفوذ گردوخاک

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۵: شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، خوزستان و ایلام.

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۶: شمال سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام.

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۷: شمال سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام.

پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۸: شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شرق و جنوب سمنان، شمال شرق اصفهان.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و انجام عملیات کشاورزی از جمله سم و محلول پاشی در ساعات آرام.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی