تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
کار بزرگ تیم حسین عبدی زیر بارش باران و استرس پنالتی

سلام نوجوانان ایران به جام‌جهانی +عکس

تیم ملی نوجوانان کشورمان با شکست یمن در ضربات پنالتی، با شایستگی و درخشش خود صعود به جام جهانی را جشن گرفت و راهی نیمه نهایی رقابت‌های زیر ۱۷ سال آسیا شد.

کد خبر: ۱۵۱۶۹۱
۱۸:۳۳ - ۰۴ تير ۱۴۰۲

سلام نوجوانان ایران به جام‌جهانی +عکس

دیدارنیوز: تیم فوتبال زیر ۱۷ سال ایران توانست با شکست یمن ضمن صعود به جام جهانی، به جمع ۴ تیم برتر آسیا برود.

شاگردان حسین عبدی پیش از این برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های زیر ۱۷ سال آسیا با افغانستان، قطر و کره‌جنوبی در یک گروه قرار گرفته بودند. آن‌ها در بازی اول با نتیجه ۶ بر ۱ افغانستان را شکست دادند، در بازی دوم مقابل قطر به تساوی بدون گل دست یافتند و در شرایطی که با استرس به مصاف کره‌جنوبی در بازی آخر رفتند، موفق شدند با دو گل جوانان این تیم قدرتمند قاره آسیا را از پیش رو برداند.

ایران به عنوان صدرنشین به مرحله یک چهارم نهایی راه یافته بود و تصور می‌شد کار آسانی مقابل یمن برای صعود به جمع ۴ تیم برتر آسیا داشته باشد، که مجوز جام جهانی هم محسوب می‌شد، اما یمنی‌ها که با انگیزه زیادی به مسابقات وارد شده بودند و پشت سر تایلند از گروه اول با ۶ امتیاز صعود کردند، نمایش خوب و جانانه‌ای مقابل تیم سرشناس ایران داشتند و در پایان بازی آمار مالکیت و پاس بیشتری به سود آن‌ها ثبت شده بود. با این حال به نظر می‌رسد حسین عبدی آنالیز خوبی از تیم ناشناخته حریف داشت و برتری در شوتزنی که ۱۳ به ۷ به سود ایران بود، نشان می‌دهد برای این مسابقه دشوار برنامه‌ریزی داشته است.

سلام نوجوانان ایران به جام‌جهانی +عکس

با این‌همه تلاش بازیکنان دو تیم برای گلزنی در جریان مسابقه طولانی‌مدت ۱۰۷ دقیقه‌ای نتیجه‌ای در پی نداشت تا کار به ضربات پنالتی بکشد. البته تیم ایران در ثانیه‌های پایانی بازی موفق شد روی یک ارسال و پس از ۱۰ دقیق تسلط و حمله با ضربه سر کسری طاهری به گل برسد که کمک داور پرچم خود را بالا برد و حسرت به دل شماره ۱۰ ایران و هواداران ماند.

سلام نوجوانان ایران به جام‌جهانی +عکس

در ضربات پنالتی، اما با وجود استرسی که همیشه بر این فضا حاکم می‌شود، نوجوانان ایرانی با درخشش آرشا شکوری عملکرد بهتری داشتند و توانستند با نتیجه ۴ بر ۲ حریف سخت‌کوش خودشان را پشت سر بگذارند.

سلام نوجوانان ایران به جام‌جهانی +عکس

پنالتی اول را نوجوانان ایران و در رأس آن‌ها عرفان درویش‌عالی زد و این بازیکن که کاپیتان تیم است و مشخص بود از اعتماد به نفس خوبی برخوردار است، برخلاف جهت دروازه‌بان یمن توپ را به تور دروازه رساند. در ادامه یمنی‌ها هم موفق به گل کردن ضربه خود شدند و حسام نفری هم برای ایران دومین گل را ثبت کرد.

پنالتی سوم یمن، اما با واکنش بسیار تماشایی آرشا شکوری که به خوبی ذهن سلامی، بازیکن یمن را، خوانده بود، از دست رفت. در ادامه قلی‌زاده پنالتی خود را گل کرد تا ایران پیش بیفتند، اما ردمان پنالتی روحیه بخشی زد و پنالتی چهارم شاگردان عبدی را سنگربان یمن مهار کرد.

سلام نوجوانان ایران به جام‌جهانی +عکس

در شرایطی که بار دیگر استرس بر بازی و ضربات پنالتی حاکم شده بود، شکوری یکبار دیگر درخشید و ضربه عبدالرحمن را مهار کرد تا در ادامه نیما اندرز با یک ضربه مطمئن گلزنی کند و نوجوانان ایران را به جمع ۴ تیم برتر آسیا و البته مهم‌تر از آن به جام جهانی ۲۰۲۳ اندونزی برساند.

بی‌شک رسیدن به جمع ۴ تیم برتر آسیا و حضور در جام جهانی می‌تواند تجربه گرانبهایی برای بازیکنان و ستاره‌های نسل جدید فوتبال ایران باشد تا از آن‌ها در آینده بیشتر از این‌ها در سطح ملی و بین‌المللی ببینیم و بشنویم.

سلام نوجوانان ایران به جام‌جهانی +عکس

منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی