تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...

آخرین وضعیت هوای تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم‌اکنون (۴ تیرماه) میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول است و در برخی ساعات ذرات معلق و آلاینده ازن موجب کاهش کیفیت هوا می‌شوند.

کد خبر: ۱۵۱۶۴۰
۰۹:۵۸ - ۰۴ تير ۱۴۰۲

آخرین وضعیت هوای تهران

دیدارنیوز: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۴ تیرماه) با توجه به کاهش نسبی تندی باد و افزایش تردد خودرو‌ها بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

تقویت ناپایداری جوی و افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، با این حال احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن ناشی از افزایش دما در ساعات بعدازظهر می‌تواند سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق شود. وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی یکشنبه کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق را به دنبال خواهد داشت.

کاهش تندی باد تا صبح فردا (۵ تیرماه) و افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

عدم وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، همچنین در ساعات بعدازظهر افزایش غلظت آلاینده ازن ناشی از افزایش دما کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت. با افزایش تندی باد تا اواخر وقت دوشنبه از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق مورد انتظار است.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون» با میانگین ۱۲۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۹ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول (سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی