تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

هواشناسی ایران؛ رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی ناپایداری‌های جوی برای برخی استان‌ها از جمله تهران از رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در این مناطق خبر داد.

کد خبر: ۱۵۱۶۳۰
۰۸:۳۶ - ۰۴ تير ۱۴۰۲

هواشناسی ایران؛ رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید

دیدارنیوز: بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده در اکثر مناطق کشور جو آرامی حاکم است. امروز در استان‌های مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، دامنه‌های البرز جنوبی در استان‌های البرز، تهران و سمنان افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

طی ۳ روز آینده در ارتفاعات جنوب کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

همچنین طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، شرق، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و در غرب به‌ویژه مناطق مرزی ایلام و کرمانشاه و در جنوب غرب کشور وزش باد شدید در برخی مناطق با گردوخاک همراه است.

طی ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد بسیار شدید باعث خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود. خلیج‌فارس و تنگه هرمز طی ۳ روز آینده و روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه دریای عمان مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: ناپایداری‌های شدید محلی و رشد ابر‌های همرفتی

زمان شروع: صبح یکشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۴

زمان پایان: اواخر وقت یکشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۴

نوع مخاطره: رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و برخی نقاط تگرگ

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۴: ارتفاعات در تهران، مازندران، البرز، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان.

اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پرواز‌ها و به‌ویژه در نواحی البرز مرکزی احتمال رانش و سقوط سنگ.

توصیه: اجتناب از هرگونه تردد، توقف و برپایی چادر‌های مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان‌های در دست ساخت یا نیمه‌کاره، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودرو‌ها در مناطق مسقف.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد (تقویت باد جنوب شرقی) و افزایش ارتفاع امواج تا ۲ متر

زمان پایان: اواخر وقت سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۶

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد (بویژه باد جنوب شرقی) تا محدوده ۲۸ نات و افزایش ارتفاع امواج تا حدود ۲ متر.

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در تنگه هرمز و دریای عمان و مناطق ساحلی استان هرمزگان، در خلیج‌فارس.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در تردد‌های دریایی با شناور‌های سبک و صیادی، احتمال اختلال در تردد شناور‌های مسافربری و آسیب به تور‌های صیادی وقفس‌های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل.

توصیه: اجتناب از فعالیت‌های شنا و غواصی، جلوگیری از تردد شناور‌های سبک و صیادی و انجام فعالیت‌های تفریحی بویژه در جزایر، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌های مسافربری و کشتی‌های تجاری و فعالیت‌های دریایی فراساحل

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد ناشی از جریانات شمالی و افزایش ارتفاع امواج

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۴

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۶ و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۱.۷ متر بویژه در سواحل و فرا سواحل استان مازندران

منطقه اثر: مناطق مرکزی و شرقی دریای خزر، در استان‌های مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تور‌های صیادی و قفس‌های پرورش ماهی، خسارت به قایق‌ها و شناور‌های کوچک و اختلال در تردد دریایی شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی.

توصیه: منع شنا و تفریحات دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم در تردد دریایی به‌ویژه تردد با شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌های سبک و تفریحی و فعالیت‌های دریایی فراساحل.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی