تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
جنگ داخلی روس‌ها شعله‌ور شد

واکنش رهبر واگنر به سخنان پوتین؛ «ناامیدکننده» بود

پس از شورش گروه مسلح واگنر علیه روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه این اقدام را خیانت خواند و وعده مجازات این گروه مزدور را داد اما یوگنی پریگوژین رهبر واگنر اظهارات پوتین را ناامید کننده خوانده است.

کد خبر: ۱۵۱۵۹۰
۱۲:۴۲ - ۰۳ تير ۱۴۰۲

واکنش رهبر واگنر به سخنان پوتین؛ «ناامیدکننده» بود

دیدارنیوز: پس از آنکه ولادیمیر پوتین، اقدام گروه نظامی واگنر را "شورشی مسلحانه" خواند، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (شنبه) از مردم این کشور خواست تا با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه متحد بمانند. این در حالی است که یوگنی پریگوژین اظهارات پوتین را ناامید کننده خواند.

به نقل از اسکای نیوز عربی، در بیانیه‌ای منتسب به گروه واگنر اعلام شده است: پوتین، راه اشتباهی را برگزید و روسیه به زودی رئیس جمهوری جدیدی خواهد داشت.

در همین حال طبق اطلاعیه کانال تلگرامی ریاست‌جمهوری بلاروس، پوتین با الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی خود گفتگو کرده و او را از اتفاقات پیش آمده در روسیه مطلع کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک هم گزارش داد، یکی از سخنگو‌های کمیسیون اروپایی گفت که اتحادیه اروپا آنچه را که در روسیه در حال رخ دادن است، یک "موضوع داخلی" تلقی می‌کند.

این سخنگو به خبرنگاران در بروکسل گفت، اتحادیه اروپا وضعیت در روسیه را رصد می‌کند.

طبق گزارش خبرگزاری بلاروسی بلتا، پوتین صبح امروز با لوکاشنکو تماس گرفته و درباره اتفاق کنونی در روسیه گفتگو کردند.

هم‌زمان تازه‌ترین ارزیابی اطلاعاتی وزارت دفاع انگلیس می‌گوید که برخی از واحد‌های واگنر «از طریق استان ورونژ به سمت شمال حرکت می‌کنند و تقریباً مطمئنا هدفشان رسیدن به مسکو است».

این استان در نیمه راه بین پایتخت مسکو و روستوف- نا-دنو، شهر جنوبی روسیه قرار دارد که گروه مزدور واگنر مدعی است اکنون کنترل آن را در اختیار دارد.

وزارت دفاع انگلیس می‌گوید که واگنر «به احتمال قریب به یقین» مراکز کلیدی در روستوف-نا-دونو را اشغال کرده است.

وزرات دفاع انگلیس می‌گوید در ساعات آتی، وفاداری نیرو‌های امنیتی روسیه، به ویژه گارد ملی روسیه، کلید وقایع بعدی این بحران خواهد بود.

هم‌زمان رمضان قدیروف، رئیس جمهوری چچن در پیامی گفت: آنچه نیرو‌های واگنر انجام دادند خنجر از پشت و یک شورش نظامی است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی