تیتر امروز

تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.

شورش واگنر؛ آماده‌باش تانک‌ها در خیابان‌های مسکو

پس از شورش مزدوران واگنر علیه روسیه و ادعای این گروه مبنی بر حضور در روستوف روسیه، تانک‌های روسی برای دفاع از خاک این کشور متجاوز به اوکراین، در خیابان‌های مسکو به نمایش درآمدند.

کد خبر: ۱۵۱۵۸۷
۱۲:۲۲ - ۰۳ تير ۱۴۰۲

شورش واگنر؛ آماده‌باش تانک‌ها در خیابان‌های مسکو

دیدارنیوز: در راستای تشدید تدابیر امنیتی در اطراف برخی از مقر‌های حساس دولتی پس از اعلام شورش گروه واگنر، تانک‌ها و نیرو‌های نظامی طی ساعات گذشته در مسکو، پایتخت روسیه مستقر شدند.

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو بامداد شنبه ۳ تیر با اشاره به اینکه «فعالیت‌های ضد تروریستی» در پایتخت در حال انجام است، از استقرار تانک‌ها و نیرو‌های کمکی نظامی طی ساعات گذشته در این شهر خبر داد.

وی در تلگرام نوشت: «با توجه به اطلاعاتی که دریافت کرده‌ایم، فعالیت‌های ضد تروریستی در مسکو با هدف تقویت تدابیر امنیتی در جریان است».

در همین حال یک مقام روسی اعلام کرد که بزرگراه «M۴» از جنوب به سمت مسکو بسته شده است.

آماده‌باش در جنوب

فرماندار منطقه روستوف روسیه نیز شنبه از ساکنان خواست به‌دلیل شورش گروه نظامی واگنر که مدعی ورود به مرکز این منطقه شده است، در خانه‌های خود بمانند.

واسیلی گلوبف در تلگرام نوشت: «نیرو‌های امنیتی تمام اقدامات لازم را برای تامین امنیت ساکنان منطقه انجام می‌دهند.»

وی همچنین از همه خواست آرامش خود را حفظ کنند و فقط در موارد ضروری از خانه خارج شوند.

ایگور آرتاموف، فرماندار منطقه لیپتسک روسیه در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مسکو هم شامگاه شنبه «تقویت تدابیر امنیتی» را اعلام کرد.

او در تلگرام نوشت: «توجه ویژه‌ای به حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی خواهد شد».

وی از ساکنان خواست آرامش خود را حفظ کنند و از سفر به سمت مناطق مرزی روسیه با اوکراین خودداری کنند.

شورش واگنر

یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه شبه‌نظامی واگنر پس از تنش با مقامات نظامی روسی، با انتشار ویدیویی از بمباران ارتش روسیه علیه نیرو‌های واگنر در اوکراین خبر داد و علیه نیرو‌های روسیه اعلام شورش کرد.

فرمانده واگنر همچنین در یک فایل صوتی گفت: «به ما حمله کردند، حملاتی موشکی، اردوگاه‌های نظامیان ما را در پشت جبهه هدف قرار دادند. تعداد زیادی از سربازان ما کشته شدند، این حملات موشکی ارتش روسیه به دستور وزیر دفاع انجام شده که انتقام آن را خواهیم گرفت».

پریگوژین ضمن متهم‌کردن سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به خیانت و دادن دستور حمله علیه نیرو‌های واگنر در اوکراین، تاکید کرد که نیرو‌های تحت امر او از حمایت اغلب نظامیان روسی برای «تحقق عدالت در ارتش روسیه» برخوردارند.

او همچنین وزیر دفاع روسیه را متهم کرد که دستور داده اجساد ۲۰۰۰ نفر از سربازان کشته شده واگنر را مخفی نگه دارند.

به نقل از العربیه، پریگوژین افزود که ستاد فرماندهی واگنر تصمیم گرفت تا کسانی که مسئولیت نظامی در کشور دارند را توقیف کند و بنا بر همین تصمیم، سرگئی شویگو «توقیف» خواهد شد و ارتش روسیه نباید در برابر نیرو‌های واگنر «مقاومت» نشان دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی