تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

محمدرضا آشتیانی درگذشت

محمدرضا آشتیانی، معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین و نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی، جمعه دوم تیرماه ۱۴۰۲، دارفانی را وداع گفت.

کد خبر: ۱۵۱۵۶۸
۰۹:۴۵ - ۰۳ تير ۱۴۰۲

محمدرضا آشتیانی درگذشت

دیدارنیوز: معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین درگذشت.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای خبر داد: «بسم الله الرحمن الرحیم. انا لله و انا الیه راجعون. آیت الله محمدرضا آشتیانی، معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین و نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی، جمعه دوم تیرماه ۱۴۰۲، دارفانی را وداع گفت و به رحمت ایزدی پیوست.

مراسم تشییع آن مرحوم، روز یکشنبه، چهارم تیرماه، ساعت ۱۷ از مسجد امام حسن عسکری -علیه السلام- به سمت حرم مطهر حضرت معصومه -سلام الله علیها- برگزار خواهد شد.»

از فعالیت‌های مهم ایشان در عرصه علمی و فرهنگی، شرکت در تدوین تفسیر نمونه است. کار تدوین و نگارش تفسیر نمونه از سال ۱۳۵۱ آغاز شد. این کار به پیشنهاد آیت الله العظمی مکارم شیرازی بود. ایشان بر این باور بود که خلا وجود یک تفسیر فارسی که همگان بتوانند آن را بخوانند و از آن استفاده کنند، محسوس است. از این رو به همراه گروهی از فضلا کار نگارش این اثر را آغاز کرد که در سال ۱۳۶۷ به پایان رسید و در ۲۷ جلد در اختیار همگان قرار گرفت. از فعالتیهای مهم دیگر ایشان، شرکت در تدوین تفسیر موضوعی قرآن به نام «پیام قرآن» و نیز شرکت در نگارش تفسیر نهج البلاغه است که هر دو اثر هم اکنون منتشر شده و در اختیار عموم مردم قرار گرفته است.

آشتیانی که در سال ۱۳۱۹ هجری شمسی در آشتیان به دنیا آمده بود سرانجام در ساعت ۱۹ روز جمعه، ۲ تیرماه سال ۱۴۰۲، پس از تحمل یک دوره بیماری، در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی