تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
قیام مزدوران برابر ارتش متجاوز پوتین

واگنر علیه روسیه؛ جنگ به خانه جنگ‌افروزان رسید

در حالی که جنگ ویرانگر ارتش متجاوز روسیه علیه اوکراین ادامه دارد و این کشور از گروه مزدور واگنر در حملات خود استفاده می‌کند، رهبر گروه شبه نظامی واگنر، ارتش مسکو را به انجام حملات مرگبار علیه نیرو‌های این گروه متهم کرد و خواستار قیام علیه فرماندهی نظامی روسیه شد.

کد خبر: ۱۵۱۵۵۷
۰۸:۱۴ - ۰۳ تير ۱۴۰۲

واگنر علیه روسیه؛ جنگ به خانه جنگ افروزان افتاد

دیدارنیوز: رهبر گروه شبه نظامی واگنر روز جمعه ارتش روسیه را به انجام حملات مرگبار علیه نیرو‌های این گروه متهم کرد. او خواستار قیام علیه فرماندهی نظامی روسیه شد موضوعی که منجر به این شد که وی بلافاصله مورد هدف تحقیقات بر سر «شورش مسلحانه» قرار گیرد.

کمیته ملی ضد تروریسم روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ادعا‌های منتشر شده به نام یوگنی پریگوژین هیچ مبنایی ندارد. در این رابطه سرویس‌های امنیتی روسیه (FSB) تحقیقاتی را علیه درخواست شورش مسلحانه آغاز کرده است.»

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از تمام اتفاق‌های اطراف پریگوژین مطلع و اقدامات لازم در حال انجام است.

پیش از این رئیس واگنر ادعا کرده بود که حملات روسیه باعث «شمار بسیار زیادی کشته» در صفوف گروه وی شده است. یوگنی پریگوژین در یک پیام صوتی گفت: «آن‌ها حملات موشکی را به ادوگاه‌های پشتی ما انجام دادند. تعداد بسیار زیادی از جنگجویان ما کشته شدند.»

او قول داد به این حملات که به گفته او به دستور وزیر دفاع روسیه انجام شده است، «پاسخ» بدهد و تاکید کرد که خواستار «کودتای نظامی» نیست بلکه خواستار «اجرای عدالت» [قیام عدالت]است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اتهامات با واقعیت مطابقت ندارد و یک اقدام تحریک آمیز است.

اتفاق‌های جدید بین دو گروه در خط حمله روسیه به اوکراین بار دیگر تنش‌های عمیق در نیرو‌های مسکو را آشکار می‌کند.

یوگنی پریگوژین با ادعای داشتن ۲۵ هزار نیرو از روس‌ها خواست به آن‌ها بپیوندند و تاکید کرد که «شری که مقامات نظامی روسیه عامل آن هستند باید متوقف شود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی