تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
خبر بد از لیگ والیبال ملت‌ها

ایران ۰ ـ آمریکا ۳، به «سرویس» باختیم!

طرفداران والیبال در ایران از ساعت ۱۸ امروز شاهد یکی از مهم‌ترین بازی‌های تیم ملی در مقابل آمریکا خواهند بود در حالی که این مسابقه درست در گیر و دار مذاکرات هسته‌ای دو کشور برگزار می‌شود.

کد خبر: ۱۵۱۵۵۱
۱۷:۲۸ - ۰۲ تير ۱۴۰۲

ایران ـ آمریکا والیبال

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: در هفتمین بازی تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های والیبال، ملی‌پوشان در شرایطی به مصاف آمریکا می‌روند که تاکنون فقط در ۲ بازی برنده شده‌اند و برای بهبود وضعیت در جدول و صعود به مرحله بعد باید این بازی را ببرند.

حریف سرسخت ایران، اما از ۶ بازی قبل خود ۵ بازی را با پیروزی تمام کرده و در جایگاه سوم جدول ایستاده در حالی که ایران در جایگاه دهم قرار دارد و رنکینگ آمریکا نیز بالاتر است.

با این حال بازی ایران و آمریکا در حوزه ورزش همواره تحت تاثیر مسائل سیاسی بین دو کشور قرار داشته و این موضوع عموما به تیم ایران انگیزه بیشتری بخشیده تا در این مسابقه خاص، هر چه انرژی دارد به کار گیرد. دو تیم تا به حال ۴ بار در لیگ والیبال ملت‌ها با هم بازی کرده‌اند که هر یک در دو بازی برنده بوده‌اند و همه چیز تا اینجا مساوی است.

جالب‌تر این که در همین روز‌ها نیز مقامات دو کشور در حال مذاکراتی غیرعلنی به سر می‌برند که ممکن است شدت تخاصم را بین دو طرف کم کند. در میدان روتردام، اما تیم ملی والیبال ایران به شدت به پیروزی مقابل آمریکا نیاز دارد تا خود را در جمع تیم‌های بالاتر در جدول ببیند.

بازی والیبال بین دو تیم ایران و آمریکا را در دیدارنیوز دنبال کنید.

فهرست تیم ایران: سیدمحمد موسوی (کاپیتان)، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، محمد طاهر وادی، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد، علی حاجی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، پوریا حسین خانزاده، شهروز همایونفرمنش، میثم صالحی

ست اول:۲۲-۲۵

بازی دو تیم ایران و آمریکا در دست اول به شکل پایاپای و نزدیک پیش رفت. با اینکه اولین امتیاز را ایران به دست آورد، اما به زودی آمریکا یک امتیاز پیش افتاد. بازی با همین ترتیب جلو رفت و عموما آمریکا یک امتیاز پیش می‌افتادو ایران مساوی می‌کرد. با این حال یکی دو اشتباه از سوی تیم ایران در آخرین لحظات باعث شد فاصله آمریکا به ۳ امتیاز برسد و نهایتا به امتیاز ۲۵ برسد.

ست دوم: ۱۸ - ۲۵ 

تیم ملی والیبال آمریکا اولین امتیاز ست دوم را کسب کرد تا در شروع جلو بیفتد. در ادامه نتیجه ۴ بر ۱ برای آمریکا ثبت شد تا عطایی زمان استراحت بگیرد.

ملی پوشان والیبال ایران موفق نشدند فاصله امتیاز را کم کنند تا در ابتدای ست دوم، نتیجه ۶ بر ۲ به سود تیم ملی والیبال آمریکا شود. مرتضی شریفی در امتیاز ۹ بر ۷ به سود آمریکا، تک دفاع زیبایی انجام داد تا اختلاف امتیاز کمتر شود. در امتیاز ۱۲ بر ۹ به سود آمریکا، ایران در خواست ویدیو چک داد که این امتیاز به سود آمریکا تمام شد.

آمریکا موفق شد امتیاز مستقیم سرویس کسب کند تا نتیجه ۱۴ بر ۹ شود. در این امتیاز عطایی زمان استراحت گرفت. راسل ملی پوش والیبال آمریکا سه امتیاز سرویس پشت سر هم گرفت تا نتیجه ۱۶ بر ۹ به سود آمریکا  شود.

آمریکا عملکرد بی نقصی در ست دوم داشت و موفق شد اختلاف امتیاز خود را با ایران زیاد کند. آمریکا با نتیجه ۲۱ بر ۱۴ از ایران پیش افتاد. در نهایت آمریکا در ست دوم هم تیم برتر بود و توانست این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به نام خود کند.

ست سوم: ۲۳ - ۲۵ 

آمریکا در ست سوم هم اولین امتیاز را کسب کرد. راسل در امتیاز ۲ بر ۱ توسط اسماعیل‌نژاد دفاع شد تا ایران از آمریکا پیش بیفتد.

در ادامه اما ایران عملکرد بهتری داشت و توانست ۵ بر ۲ از آمریکا پیش بیفتد تا جان اسپراو سرمربی والیبال آمریکا وقت استراحت بگیرد. ایران موفق نشد این اختلاف امتیاز را حفظ کند تا نتیجه برابر ۵ شود؛ بهروز عطایی باتوجه به از دست دادن اختلاف امتیاز، زمان استراحت گرفت.

دو تیم در ادامه متعادل عمل کردند به طوری که نتیجه برابر ۹ شد. کمب بعد ایران عملکرد خوبی از خود نشان داد و توانست ۱۳ بر ۱۱ از آمریکا پیش بیفتد. اسماعیل نژاد در امتیاز ۱۵ بر ۱۲ به سود ایران موفق شد پوئن مستقیم از سرویس کسب کند.

آمریکا در امتیاز ۱۹ بر ۱۷ امتیاز سرویس از دست داد تا همچنان برتری ملی پوشان والیبال حفظ شود. اسفندیار در امتیاز ۲۰ بر ۱۷ به سود والیبال ایران توانست از سرویس مستقیم امتیاز کسب کند تا سرمربی والیبال آمریکا زمان استراحت بگیرد.

در امتیاز ۲۰ بر ۱۹ به سود آمریکا، عطایی زمان استراحت گرفت تا برتری ایران حفظ شود. امتیازات پایانی ست سوم بسیار حساس دنبال شد تا نتیجه برابر ۲۲ بر ۲۲ شود. راسل در این ست هم سرویس‌های خوبی زد تا کار ایران سخت شود.

آمریکا در حمله بهتر از ایران بود و توانست ۲۳ بر ۲۲ پیش بیفتد. باز هم راسل امتیاز سرویس گرفت تا نتیجه ۲۴ بر ۲۲ به سود آمریکا شود. در حالی که فرصت ایران برای جبران امتیاز به انتها رسید، آمریکا باز هم به خاطر سرویس بهتر به امتیاز 25 دست پیدا کرد تا خاطره بد بازی با ایتالیا دوباره تکرار شود.  

این پنجمین شکست ایران در لیگ ملت‌ها تا اینجای کار بود تا کار برای رسیدن به نیمه بالای جدول سخت‌تر شود. ایران باید به زودی به امریکا برود تا در مرحله سوم مسابقات کارش را ادامه بدهد. متاسفانه هنوز ویزای برخی از بازیکنان و کادر فنی صادر نشده و این موضوه نگرانی را در تیم ایران بیشتر کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی