تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد

شائبه مهندسی انتخابات مجلس توسط دولت

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بخشنامه اخیر وزارت کشور شائبه مدیریت و مهندسی انتخابات مجلس از سوی دولت را تقویت کرده است.

کد خبر: ۱۵۱۵۲۴
۲۰:۳۸ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲

بخشنامه وزارت کشور شائبه مهندسی انتخابات را تقویت کرده است

دیدارنیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نمایندگان در بین مردم مرجعیت دارند، تأکید کرد: بخشنامه اخیر وزارت کشور شائبه مدیریت و مهندسی انتخابات مجلس از سوی دولت را تقویت کرده است.

شهریار حیدری، با اشاره به بخشنامه اخیر وزارت کشور و حواشی ایجاد شده در این زمینه بیان کرد: این بخشنامه تخلف محض است.

وی با بیان اینکه مجلس حق نظارت بر قوانین را دارد، بیان کرد: طبیعتاً فردی که اقدام به صدور این بخشنامه کرده، مرتکب تخلف قانونی شده و باید برخورد شدیدی با این فرد صورت گیرد. اگر این برخورد صورت نگیرد مجلس از ابزار‌های نظارتی خود اعم از استیضاح وزیر به درستی استفاده خواهد کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر کشور باید معاون سیاسی خود را سریعتر عزل کند، بیان کرد: وزیر کشور در صورت عزل معاون سیاسی خود به واقع به قانون تمکین کرده و از بحران‌های آینده جلوگیری کرده است.

وی تاکید کرد: اگر وزیر به دنبال توجیه این مسئله بوده و یا فکر می‌کند نظر مجلس تغییر کرده، باید گفت اینطور نیست و مجلس چنین موضوعاتی را از وزارت کشور قبول نمی‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بخشنامه فوق بدون هماهنگی وزیر کشور ابلاغ شده است، بیان کرد: این عملکرد به خودی خود یک تخلف قلمداد شده و در نوع خود بی سابقه است که می‌تواند باعث تنش بین قوا شود.

وی با اشاره به پیامد‌های این قبیل بخشنامه‌ها بیان کرد: حتماً صدور این چنین بخشنامه‌ها و اصرار بر آن می‌تواند شائبه مدیریت و مهندسی انتخابات را تقویت کند؛ لذا یکی از اهداف صدور این بخشنامه توسط معاون سیاسی وزیر کشور، می‌تواند مدیریت و مهندسی انتخابات باشد وگرنه چه لزومی دارد که این موضوع در سال آخر مجلس یازدهم مطرح شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین باید گفت که نمایندگان در بین مردم مرجعیت دارند لذا صدور چنین بخشنامه‌های می‌تواند به نوعی روابط بین مردم و نمایندگان را مخدوش کند.

حیدری با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس بیان کرد: مقام رهبری در این دیدار چندین بار بر این موضوع تأکید کردند که نمایندگان تا آخرین روز نمایندگی خود نماینده هستند و باید موضوعات را پیگیری کنند و پیگیر امور مردم باشند؛ بنابراین این بخشنامه کاملاً ضد فرمایشات رهبری، قانون اساسی و اتحاد و وحدت مردم است.

به نقل از خانه ملت، این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه حتی باید برخورد قضایی با این نوع رویکرد‌ها صورت گیرد، بیان کرد: در این رویکرد سوءنیت مشاهده می‌شود و اگر مجلس با این قضیه به موقع برخورد نمی‌کرد تنش اجتماعی ایجاد می‌شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی