تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
طارمی درباره آینده‌اش چه گفت؟

بازگشت قلعه‌نویی و ملی‌پوشان؛ «تیم ملی باید شلاق بخورد»

پس از قهرمانی شب گذشته (سه‌شنبه) تیم ملی کشورمان در تورنمنت کافا، امیر قلعه‌نویی و ملی‌پوش در بازگشت به تهران نظرات خود را بیان کردند؛ از جمله اینکه قلعه‌نویی خواستار بازی با تیم‌های بزرگتر شد و گفت وضعیت مصدومیت بیرانوند 24 ساعت دیگر مشخص می‌شود. مهدی قایدی هم گفته تیم ملی باید شلاق بخورد.

کد خبر: ۱۵۱۵۱۰
۱۸:۰۸ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲

صحبت‌های قلعه‌نویی و ملی‌پوشان؛ «تیم ملی باید شلاق بخورد»

دیدارنیوز: سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد، کادر فنی این تیم در پی نهایت استفاده از فیفادی بعدی در شهریور ماه است.

امیر قلعه‌نویی بعد از بازگشت تیم ملی فوتبال کشورمان از ازبکستان و قهرمانی در تورنمنت کافا در واکنش به این موضوع که علی‌رغم اینکه گفته می‌شد تورنمنت کافا کیفیت بالایی ندارد، بازی با ازبکستان نشان داد تورنمنتی جدی بود، گفت: ابتدا تشکر می‌کنم از همه عزیزانی که در این سفر ما را کمک کردند. من اصلاً به مسائل فنی کاری ندارم. در بازی با ازبکستان ببینید در نیمه اول اتفاقی افتاد که دو بازیکن ما مصدوم شدند و از سعید عزت‌اللهی خواستم که بیرون بیاید، اما از زمین بیرون نیامد و این اولین برد ما بود و این همدلی در تیم ملی کم‌سابقه بوده است.

ما هم دوست داریم با تیم‌های بزرگ‌تر بازی کنیم و درخواست آن را داده بودیم

وی ادامه داد: ازبکستان تیم خوبی بود، قرقیزستان هم با روسیه بازی کرده است. دیروز نیز یک بازی خوب برگزار کردیم، البته این تورنمنت از قبل برنامه‌ریزی شده بود و ما هم دوست داریم با تیم‌های بزرگتر بازی کنیم، در نامه‌ای هم که به فدراسیون دادم خواستیم که با تیم‌های قوی‌تر بازی کنیم، ولی خوشحالیم که بازیکنان با تمام وجودشان بازی کردند و از همه تشکر می‌کنم.

می‌خواهیم از فیفادی شهریور ماه نهایت استفاده را ببریم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که «چه برنامه‌ای برای فیفادی بعدی خواهد داشت؟»، خاطر نشان کرد: ما برنامه‌مان را به‌صورت کتبی به فدراسیون دادیم و باید ببینیم می‌توانند این برنامه‌ها را عملیاتی کنند یا نه. ما دوست داریم در شهریور ماه از فیفادی نهایت استفاده را ببریم. ان‌شاءالله یک مرخصی برویم، چون یک سالی درگیر فوتبال بودیم و بعد از آن باید بنشینیم و برنامه‌های آینده را بررسی و بعد از آن اطلاع‌رسانی کنیم.

بزرگتر‌های تیم خیلی به من کمک می‌کنند

قلعه‌نویی در پاسخ به این پرسش که «چه اتفاقی افتاد که همه بازیکنان تیم ملی به یکباره اینطور همدل شدند؟»، تصریح کرد: واقعاً سؤال خوبی است. من در سال ۲۰۰۶ هم بودم و الان هم هستم، واقعاً بازیکنان تیم ملی همدل شدند. همان اتفاقی که برای سعید افتاد، ولی با آن شرایط بازی کرد و بقیه بازیکنان هم گل می‌زنند و خوشحالی می‌کنند. یک ریزه‌کاری‌هایی هست که زیاد توضیح ندهیم. مدیریت تیم خیلی خوب شد. بزرگتر‌های تیم خیلی هم به من کمک می‌کنند و از آن‌ها تشکر می‌کنم. کادر فنی خوبی داریم و از آن‌ها هم تشکر می‌کنم. آقای نبی هم در رأس هرم با تجارب خوبی که دارد به ما کمک می‌کند.

۲۴ ساعت دیگر تکلیف بیرانوند مشخص می‌شود

وی در پایان درباره شرایط علیرضا بیرانوند گفت: یک اتفاق بدی افتاد، ان‌شاءالله فردا یا پس فردا جراحی می‌شود و ما هم در کنار بیرانوند هستیم، فکر نمی‌کنم بیش از شش هفت هفته طول بکشد. ما هم دعا می‌کنیم که خداوند به او سلامتی بدهد، ولی اجازه دهید ۲۴ ساعت دیگر تکلیف بیرانوند مشخص می‌شود.

طارمی: باید با تیم‌های قوی‌تر بازی کنیم

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران مهمترین دستاورد تورنمنت کافا را ایجاد ذهنیت قهرمانی در بازیکنان تیم ملی عنوان کرد.

مهدی طارمی در بازگشت تیم ملی به ایران پس از قهرمانی در تورنمنت کافا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید در این تورنمنت شرکت می‌کردیم. مهمترین دستاورد این تورنمنت این بود که ذهنیت قهرمانی در بچه‌ها پرورانده شد. به نظرم خیلی چیز مهمی است. این جام گرفتن انگیزه‌ای می‌شود تا در جام ملت‌های آسیا با اعتمادبه‌نفس بالاتری حاضر شویم.

وی در مورد انتخابش به‌عنوان برترین گلزن و بهترین بازیکن مسابقات کافا یادآور شد: هیچ‌کس به طور فردی نمی‌تواند در رشته گروهی به موفقیت برسد. این از تلاش همه بچه‌ها می‌آید و از آن‌ها تشکر می‌کنم که به من کمک کردند تا گل‌های زیادی بزنم.

مهاجم تیم ملی ایران درباره اینکه عده‌ای معتقد بودند تیم ایران نباید در مسابقات کافا شرکت می‌کرد، گفت: شما وقتی مقابل تیم‌های بزرگتر بازی می‌کنید کیفیت تیم بالاتر می‌رود، ولی ما در این تورنمنت توانستیم به اهداف‌مان برسیم و پلن‌ها را انجام دهیم. همانطور که گفتم مهمترین دستاور این بازی‌ها همان ذهنیت قهرمانی است که باید در بچه‌ها به وجود می‌آمد.

طارمی در واکنش به اشاره یک خبرنگار درباره اینکه ایران باید با تیم‌های قوی‌تر بازی کند، گفت: قطعاً باید از این به بعد بازی‌های دوستانه قوی‌تری باشد تا نقاط ضعف و قوت‌مان را پیدا کنیم و بهبود ببخشیم. اگر بخواهد این روال ادامه داشته باشد قطعاً در جام ملت‌ها مشکل خواهیم داشت.

وی در واکنش به سؤالی درباره تیم باشگاهی فصل آینده‌اش گفت: ان‌شاءالله در آینده متوجه خواهید شد!

مهاجم تیم ملی ایران در مورد دیدار فینال تورنمنت کافا مقابل ازبکستان توضیح داد: بازیکنان ما اکثرا از اروپا آمدند و خستگی آن‌ها بیشتر است. بعد از یک فصل دراز مدت و جام جهانی که در نیم‌فصل بود فشار زیادی روی اکثر بازیکنان بود. این هم خیلی روی بچه‌ها تأثیر گذاشت. اول بازی هم اتفاق بدی برای بچه‌ها افتاد و خدا را شکر برخورد علیرضا بیرانوند و سعید عزت‌اللهی به خیر گذشت. بعد از آن به تیم شوک وارد شد؛ متأسفانه نتوانستیم خوب بازی کنیم، ولی رفته رفته بهتر شدیم. نیمه دوم هم یک گل زدیم و بعد طبیعی است وقتی در فینال یک گل زدید مقابل حریفی که در زمین خودش بازی می‌کند و تیم قابل احترامی است؛ پرس‌شان را بالاتر آوردند و ما هم می‌خواستیم بردمان را حفظ کنیم. همانطور که گفتم ذهنیت قهرمانی برای ما خیلی مهم‌تر بود و ما ریسک نکردیم تا خدای نا کرده اتفاق دیگری بیفتد.

طارمی در مورد انتشار استوری مشترک بازیکنان تیم ملی و همچنین وجود منتقدان زیاد از این تیم گفت: وقتی یک تیم متحد است چنین استوری منتشر می‌شود. در هر زمینه‌ای منتقد وجود دارد. شما نمی‌توانید همیشه بگویید من کامل هستم؛ هیچ بازیکنی و هیچ تیمی کامل نیست. ما به همه احترام می‌گذاریم و تمام سعی‌مان را می‌کنیم که پرچم ایران را هر روز بالاتر ببریم.

وی در پایان راجع به خط حمله تیم ملی و حضور او، قایدی و محبی به‌عنوان سه بازیکن بوشهری در این پُست تصریح کرد: اوضاع خط حمله تیم ملی خوب بود. محبی و قایدی هم تازه به اردو اضافه شدند و به زمان نیاز دارند تا خودشان را بیشتر نشان دهند. قطعاً در آینده از آن‌ها بیشتر خواهیم شنید.

قایدی: تیم ملی باید شلاق بخورد

بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است که تیم ملی برای حضور موفق در جام ملت‌ها باید شلاق بخورد و با تیم‌های بزرگ بازی کند.

مهدی قایدی پس از بازگشت تیم ملی از ازبکستان گفت: تورنمنت خیلی خوبی بود و توانستیم با یک کیفیت خیلی خوب قهرمانی را به دست بیاوریم. این موضوع می‌تواند در آینده به ما کمک کند. مهم نبود که با چه تیم‌هایی بازی می‌کنیم و هدفمان اهمیت داشت. امیدواریم این قهرمانی باعث بیشتر شدن انگیزه‌مان برای جام ملت‌های آسیا شود.

وی درباره گرفتن عکس تیمی که قبل از بازی با ازبکستان گرفته شد، عنوان کرد: آن عکس بیشتر برای این بود که نشان دهیم چقدر یکدل هستیم و پشت هم برای کسب موفقیت بازی می‌کنیم.

بازیکن تیم ملی در واکنش به این موضوع که بازی با ازبکستان خشن شد، خاطرنشان کرد: ازبکستان تیم خیلی خوبی بود که در زمین خودش و با حضور تماشاگرانش بازی می‌کرد. اتفاقات بازی طبیعی بود و ما با تمرکزی که داشتیم توانستیم یک بازی سخت را ببریم.

قایدی در پاسخ به این سؤال که به عنوان یک ملی‌پوش این انتظار را دارد که تیم ملی بازی‌های بزرگتری تا جام ملت‌ها باید برگزار کند؟ تصریح کرد: صددرصد، چون هرچقدر بیشتر شلاق بخوریم می‌تواند در جام ملت‌ها به ما کمک کند. بزرگتر‌ها و مربیان تیم هم نظرشان همین است.

وی در واکنش به انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال گفت: به هواداران استقلال تبریک می‌گویم.

قایدی در پاسخ به این سؤال که در استقلال می‌ماند و اینکه حجت کریمی اعلام کرده او را در استقلال نگه می‌دارد؟، تصریح کرد: ان‌شاءالله هرچه خیر است رقم بخورد، فعلاً که اتفاقی نیفتاده است. من همیشه گفته‌ام که عاشق استقلال هستم.

وی در پاسخ به این پرسش که باشگاه اقدامی برای ماندنش در استقلال انجام داده است؟ گفت: نمی‌دانم، من در چند روز گذشته با مدیر برنامه‌ام در ارتباط نبودم و باید صحبت کنم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

رضاییان: می‌خواستیم به قهرمان بودن فکر کنیم

مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان، دریافت حس قهرمانی را هدف اصلی حضور ملی‌پوشان در تورنمنت کافا دانست.

رامین رضاییان پس از بازگشت اعضای تیم ملی فوتبال ایران از ازبکستان، پس از قهرمانی تورنمنت کافا (کشور‌های آسیای مرکزی) اظهار داشت: تنها هدف ما در مسابقات این بود که قهرمان شویم و حس قهرمانی به تیم ملی بیاید. می‌دانم رقبای ما خیلی خوب و قوی نبودند، اما ازبکستان خیلی خوب و قابل احترام بود.

مدافع تیم ملی ایران با بیان اینکه به همه تیم‌ها احترام می‌گذارد، تصریح کرد: می‌خواستیم قهرمانی و امید به کسب قهرمانی را در تفکر بچه‌ها بگذاریم و به قهرمان بودن فکر کنیم تا اتفاقات خوبی در جام ملت‌های آسیا بیفتد. ان‌شاءالله بازی‌های خوبی تدارک ببینند.

محبی: دوست دارم در استقلال بمانم، اما تکلیف دست باشگاه است

هافبک استقلالی تیم ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد دوست دارد در جمع آبی‌پوشان پایتخت بماند.

محمد محبی پس از بازگشت تیم ملی فوتبال به ایران اظهار داشت: خدا را شکر توانستیم بازی را ببریم و قهرمان شویم. کمپ خیلی خوبی بود.

وی درباره بازی خشن تیم ازبکستان در فینال گفت: فینال است دیگر. ازبکستان در زمین خودش بود و هواداران‌شان از آن‌ها توقع داشتند.

بازیکن تیم ملی درباره اینکه آیا مسابقات کافا را برای تیم ایران مفید دیده است یا خیر، تصریح کرد: کمپ خوبی بود. بچه‌ها ۱۵ روز کنار هم جمع بودند و طبق چیزی که سرمربی خواسته بود و تمرین و بازی کردیم.

محبی در پایان در واکنش به پرسشی درباره انتخاب جواد نکونام به‌عنوان سرمربی جدید استقلال و اینکه آیا به نظرش آبی‌پوشان با این مربی موفق خواهند شد، یادآور شد: ان‌شاءالله که بشود، اما تکلیف من دست خودم نیست و دست باشگاه است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دوست دارد در استقلال بماند، تأکید کرد: قطعاً بله!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی