تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
برلین اعلام کرد

تشدید عملیات‌های جاسوسی روسیه در آلمان؛ دو تهدید دیگر ترکیه و ایران هستند

سازمان امنیت داخلی آلمان درباره خطر «تشدید عملیات‌های جاسوسی روسیه» در بحبوحه حملات همه‌جانبه مسکو به کی‌یف، هشدار داد و مدعی شد: دو تهدید جاسوسی دیگر، ترکیه و ایران هستند و کره شمالی هم به شدت در عملیات‌های اطلاعاتی در آلمان دخالت دارد. ایران و ترکیه روی اشخاص و گروه‌هایی تمرکز دارند که دولت مستقر آن‌ها را بخشی از اپوزیسیون سیاسی می‌داند.

کد خبر: ۱۵۱۴۹۲
۱۳:۱۲ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲

تشدید عملیات‌های جاسوسی روسیه در آلمان؛ دو تهدید دیگر ترکیه و ایران هستند

دیدارنیوز: سازمان امنیت داخلی آلمان با اشاره به تشدید فعالیت جاسوسی روسیه، اعلام کرد که حمایت‌های غرب از اوکراین، مسکو را به این سمت سوق داده است.

به نقل از العربیه، اداره فدرال صیانت از قانون اساسی آلمان (BfV)، درگزارش سالانه خود نوشت که تحریم‌های غرب علیه روسیه و حمایت از اقدامات نظامی اوکراین به‌معنای «تشدید تمایل» کرملین به جمع‌آوری اطلاعات است.

نانسی فیشر، وزیر کشور آلمان در مقدمه این گزارش نوشت: جنگ روسیه در اوکراین در کنار سایر مسائل، نمایانگر عصری نوین در امنیت داخلی است. در زمان جنگ، کرملین به فعالیت سرویس‌های اطلاعاتی روسیه تکیه می‌کند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: انتظار داریم که سرویس اطلاعاتی روسیه در آینده، عملیات‌های جاسوسی مخفیانه و متهورانه بیشتری انجام دهد. همچنین فعالیت‌های سایبری با منشا روسیه نیز افزایش خواهد یافت. سرویس اطلاعاتی روسیه در تلاش بوده‌اند تا نیرو‌های جدیدی به آلمان برده یا با نیرو‌های موجود، فعالیت‌های خود را تجدید یا دنبال کند.

برلین در اواسط آوریل، با اشاره به نگرانی‌های مرتبط با فعالیت‌های جاسوسی، شماری از دیپلمات‌های روسیه را اخراج کرد. مسکو نیز در اقدامی تلافی‌جویانه ۲۰ دیپلمات آلمانی را از آلمان اخراج و یک ماه بعد، تعداد پرسنل آلمانی فعال در دفاتر دیپلماتیک مسکو را تا ۳۵۰ نفر محدود کرد.

برلین نیز بلافاصله پاسخ داد و چهار دفتر از پنج کنسولگری روسیه در آلمان را تعطیل کرد. گرچه جنگ روسیه، محور اصلی فعالیت‌های ضدجاسوسی BfV را تشکیل می‌دهد، این سازمان چین را یکی از «چهار بازیگر اصلی» فعال در حوزه جاسوسی از آلمان توصیف کرد؛ و نوشت که «در حوزه جاسوسی اقتصادی و علمی و سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در آلمان، پکن بزرگ‌ترین تهدید است.»

این نهاد آلمانی در بخش دیگری از این گزارش، در ادامه ادعا‌های بی‌اساس برلین علیه تهران نوشت که «دو تهدید جاسوسی دیگر، ترکیه و ایران هستند و کره شمالی هم به شدت در عملیات‌های اطلاعاتی در آلمان دخالت دارد. ایران و ترکیه روی اشخاص و گروه‌هایی تمرکز دارند که دولت مستقر آن‌ها را بخشی از اپوزیسیون سیاسی می‌داند.»

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی