تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
نماینده شیراز در مجلس خبر داد

اضافه‌شدن حجاب آقایان به لایحه عفاف!

محدودیت‌های پوشش در جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر به شدت اوج گرفته و با آمدن دولت سیزدهم و مجلس انقلابی به مساله‌ای حیاتی و اولویت اول برای مسوولان فعلی تبدیل شده، عجیب هم نیست که نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی از اضافه‌شدن حجاب آقایان به لایحه عفاف خبر بدهد. قطعا ماجرای رسوایی واگذاری خودروهای شاسی‌بلند به تعدادی از نمایندگان و تورم و گرانی شدید در ایران از اهمیت کمتری برخوردار است.

کد خبر: ۱۵۱۴۷۸
۱۰:۵۰ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲

اضافه‌شدن حجاب آقایان به لایحه عفاف!

دیدارنیوز: علیرضا پاک‌فطرت نماینده شیراز گفت: مردی که کلی از بدنش را خالکوبی کرده و آن را نمایان می‌کند، حجابش را در یک کشور اسلامی رعایت کرده است؟ مرد یا پسری که مثلاً روی موتور می‌نشیند یا در رستوران روی صندلی نشسته است تا کمرش پیداست، آیا آن فرد الگوی حجاب را رعایت کرده است؟ این‌ها باید بررسی شود!

پس از کش و قوس‌های فراوان در خصوص مقابله با پدیده کشف حجاب که حدود ۹ ماه از آن می‌گذرد، بالاخره لایحه قوه قضاییه درباره عفاف و حجاب به دست دولت رسید و با تغییراتی از سوی قوه مجریه، لایحه به مجلس آمد و یک فوریت آن تصویب شد.

علیرضا پاک‌فطرت نماینده شیراز در این‌باره می‌گوید: ما در بحث عفاف و حجاب در کشور، ضعف قانون داریم. ۴۴ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد، اما هنوز الگویی برای حجاب نداریم.

او گفت: اکنون و پس از وارد شدن به دهه پنجم انقلاب، معلوم نیست که حجاب در چادر است یا مقنعه و... حتی نوع حجاب در شهر با روستا‌های کشور بسیار متفاوت است. گاهی در یک روستا می‌بینیم یک زن روستایی، پا به پای فرزندان و همسرش کار می‌کند و حجابش هم متوسط است، ولی اگر آن زن روستایی با همان سطح حجاب وارد شهر شود، او را بدحجاب قلمداد می‌کنند و همین است که ضرورت تعیین الگوی حجاب در کشور مهم شده است.

عضو کمیسیون آموزش گفت: وقتی الگوی حجاب مشخص شود، کم‌کم الگوی زن ایرانی هم پدیدار خواهد شد. حال، چند روزی است که لایحه حجاب به مجلس آمده و یک فوریت آن تصویب شده است و از این‌رو ما نمایندگان باید حد حجاب را معین کنیم.

نماینده شیراز اظهار داشت: زمانی که حد حجاب معین شود، می‌توانیم صحبت از محرومیت اجتماعی و تنبیهی برای بی‌حجابان بکنیم! در لایحه قوه قضاییه و دولت، الگوی حجاب نیامده و حال این وظیفه به دوش مجلس است که آن را تعیین کند. یکی دیگر از انتقادات من به لایحه عفاف و حجاب این است که چیزی را متوجه آقایان نکرده است. طبیعتاً آقایان هم باید حجاب داشته باشند.

او می‌گوید: مردی که کلی از بدنش را خالکوبی کرده و آن را نمایان می‌کند، حجابش را در یک کشور اسلامی رعایت کرده است؟ مرد یا پسری که مثلاً روی موتور می‌نشیند یا در رستوران روی صندلی نشسته است تا کمرش پیداست، آیا آن فرد الگوی حجاب را رعایت کرده است؟ این‌ها باید بررسی شود. یا اینکه مرد حق دارد مزاحم لفظی یک خانم شود و اگر شد چه باید کرد؟ این خلاء‌ها در این لایحه است و از این‌رو حتماً مجلس باید به موضوع حجاب آقایان هم جدی ورود پیدا کند و حتما این موارد را بررسی و اضافه می‌کنیم.

پاک‌فطرت گفت: همه موضوعات را که نباید روی خانم‌ها آوار کرد! بالاخره عفاف و حجاب یک موضوع عمومی است و بخش‌های زیادی از آن متوجه آقایان است. وقتی لایحه را اصلاح و ناهنجاری‌های آقایان را هم با تنبیهات متناسب لحاظ کنیم، خانم‌ها متوجه می‌شوند که نگاه ما در چنین مسائلی اصلاً و تنها معطوف به آن‌ها نیست.

مطلب مرتبط:

ابراهیم بهاری: بی‌حجابی یک گناه اجتماعی است/ به کسی رای بدهیم که بعدا دزد نشود

ایازی: همراهی با تندرو‌ها برای «نظام» گران تمام می‌شود

کلاهبرداری با پیامک کشف حجاب!

التهاب در یک دانشگاه به دلیل حضور لباس‌ شخصی‌ها؛ «باید مقنعه سر کنید!»

منبع: رویداد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی