تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی چه گفت؟

نیکبخت: در همه ارکان خودکفا می‌شویم

محمدعلی نیکبخت، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی امروز (سه‌شنبه) وعده داد که در همه ارکان بخش کشاورزی و غذا به ویژه هسته‌های اولیه تولید خودکفا خواهیم شد.

کد خبر: ۱۵۱۴۰۱
۱۰:۱۲ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

نیکبخت: در همه ارکان خودکفا می‌شویم

دیدارنیوز: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با بیان این‌که برای خودکفایی در بخش کشاورزی برنامه داریم، گفت: در همه ارکان بخش کشاورزی و غذا به ویژه هسته‌های اولیه تولید خودکفا خواهیم شد.

محمدعلی نیکبخت در جلسه علنی امروز مجلس در تشریح برنامه‌هایش برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: تلاش و جدیت در اجرای تکالیف قانونی و اسناد بالادستی، رفع عوامل محدود کننده تولید پایدار با تاکید بر خودکفایی در محصولات اساسی و حفظ منابع پایدار از جمله جهت‌گیری‌های اصلی برنامه‌های من است.

وی ادامه داد: توسعه متوازن همه اجزای زنجیره ارزش با تاکید بر ترمیم و تکمیل زنجیره‌های ارزش ملی، استانی و منطقه‌ای، نقش آفرینی و مشارکت مردمی در سرمایه گذاری، کاهش نوسانات تولید و بازار و کاهش محدودیت کشاورزی و ریل گذاری برای تامین امنیت کشاورزی و رشد تولید از جمله جهت‌گیری‌های دیگر برنامه‌هایمان است لذا تلاش می‌شود در همه ارکان بخش کشاورزی و غذا به ویژه هسته‌های اول تولید خودکفا شویم.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی گفت: آمار حاکی از ناپایداری شدید در خودکفایی دارد، تولید بی‌برنامه نمی‌تواند امنیت غذایی پایدار را رقم بزند. در ۶ سال اخیر نوسانات خودکفایی در تولید گندم، برنج، شکر و جو را داشتیم یعنی گاهی خودکفا و گاهی وارد کننده بزرگ بودیم.

وی با بیان این‌که دسترسی به امنیت پایدار غذایی با روش‌های گذشته میسر نیست، اضافه کرد: کشاورزی به بازنگری عمیق و طرح تحول‌ساز نیاز دارد ما برای خودکفایی در محصولات کشاورزی برنامه داریم.

نیکبخت پیگیری جدی طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها را به عنوان یکی از برنامه‌هایش برشمرد و اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه برای تولید پایدار و بهره وری تحت عنوان حمایت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از تولید کنندگان است. تولید کننده نباید نگران تامین مواد اولیه تولید خود باشد. امروز تولید محصولات کشاورزی در ایران در شرایط بسیار کم‌نهاده و بدنهاده است به همین دلیل بخش عمده‌ای از خلأ عملکرد به این موضوع بر می‌گردد.

مطلب مرتبط:

بررسی صلاحیت «نیکبخت»؛ اظهارات مخالفان و موافقان

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی ادامه داد: قول می‌دهیم با بهره گیری از همه امکانات دولتی و خصوصی، تکمیل نظام تامین و توزیع نهاده‌ها را ساماندهی کنیم.

نیکبخت با بیان این‌که نباید تامین مواد اولیه انحصاری باشد، اضافه کرد: تولید کنندگان با این شرایط انگیزه لازم برای تولید محصولات راهبردی ندارند که باعث کمبود‌های اساسی می‌شود. باید حمایت‌های لازم از کشاورزان صورت گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی