تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
اعتراضات گسترده نمایندگان مجلس به معاون سیاسی وزیر کشور

نماینده‌ای که استیضاح وزیر کشور را امضا نکرد؛ این مساله تازگی ندارد!

غلامرضا نوری، نماینده بستان‌آباد در مجلس با بیان اینکه استیضاح وزیر کشور را امضا نکرده چون تنها علتش نامه معاون سیاسی بود، گفت: این مساله برای ما تازگی ندارد. درست است که این نامه را اکنون نوشته‌اند و منتشر شده، ولی تقریبا از روزی که دولت سیزدهم مستقر شده همین روال و مواردی که در بخشنامه آمده در جریان بود. من به شخصه موارد زیادی را برای استیضاح وزیر کشور می‌بینم، نه صرفا این مورد نامه‌ای که معاون وزیر کشور زده.

کد خبر: ۱۵۱۳۹۹
۱۰:۰۲ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

نماینده‌ای که استیضاح وزیر کشور را امضا نکرد؛ این مساله تازگی ندارد!

دیدارنیوز: نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس گفت: دلیل اصلی من برای امضاء نکردن استیضاح این است که ما طی حدود یک سال گذشته اتفاقاتی را داشتیم که هم کشور، هم نظام، هم فرهنگ عمومی جامعه ما و هم مردم عزیز از عدم مدیریت وزیر کشور و اتفاقات زیادی که در کشور رخ داد خیلی آسیب دیدند و به عقیده من عدم مدیریت وزیر کشور نقش پررنگی داشت.

غلامرضا نوری در پاسخ به این سوال که «طی دو روز اخیر صدور نامه‌ای از سوی معاون سیاسی وزیر کشور منجر به اعتراضات گسترده نمایندگان شده و کار به مرحله تنظیم تقاضای استیضاح هم رسیده، شما هم نامه استیضاح وزیر کشور را امضاء کرده‌اید؟»، گفت: خیر، من این استیضاح وزیر کشور را امضاء نکردم و علت آن هم این است که این مساله برای ما تازگی ندارد. درست است که این نامه را اکنون نوشته‌اند و منتشر شده، ولی تقریبا از روزی که دولت سیزدهم مستقر شده همین روال و مواردی که در بخشنامه آمده در جریان بود و از همان روز اول با ما به این شیوه برخورد می‌شد و می‌شود.

وی ادامه داد: به همین خاطر این موضوع برای بنده تازگی نداشت، الان برای عموم نمایندگان و آن‌هایی که حامی دولت و حامی وزیر بودند و رأی و امضاء داده بودند، این مساله مشمول آن‌ها هم شد و سروصدای زیادی هم ایجاد کرد، ما از ماه‌ها قبل با این موضوع درگیر بودیم.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: البته من خیلی هم نیاز به این نمی‌بینم که مسئولین اجرایی نماینده را تحویل بگیرند. جایگاه نماینده خیلی بالاتر از این‌هاست و اگر در موقعیت و جایگاه خودش به عنوان کسی که منتخب مستقیم مردم در حوزه انتخابیه است قرار بگیرد، این بالاترین جایگاه است و نباید این را به این که مثلا یک مسئولی ما را تحویل گرفت یا نگرفت و جلسه‌ای دعوت کرد یا نکرد، متصل کرد که البته این دیگر بستگی به این دارد که خودشان چقدر به مردم آن منطقه و آرا مردم اعتنا دارند و نسبت به آن باید برخورد کنند.

نوری در پاسخ به این سوال که «الان جمعی از نمایندگان نسبت به عملکرد وزیر کشور معترض شدند و شنیده می‌شود حدود ۱۰۰ نماینده یا بیشتر تقاضای استیضاح را امضا‌ء کرده‌اند، چرا شما تصمیم به امضاء این تقاضای استیضاح نگرفتید؟»، تصریح کرد: ببینید من نمی‌گویم که کار معاون وزیر درست بوده است، من هم معتقدم که این کار اقدام نادرستی بود، اما دلیل اصلی من برای امضاء نکردن استیضاح این است که ما طی حدود یک سال گذشته اتفاقاتی را داشتیم که هم کشور، هم نظام، هم فرهنگ عمومی جامعه ما و هم مردم عزیز از عدم مدیریت وزیر کشور و اتفاقات زیادی که در کشور رخ داد، خیلی آسیب دیدند و به عقیده من عدم مدیریت وزیر کشور نقش پررنگی داشت.

وی ادامه داد: این که ما آن همه مسائل مهم را بگذاریم و الان به خاطر این که نامه‌ای درخصوص نحوه رفتار مسئولان اجرایی در استان‌ها و شهرستان‌ها با نمایندگان صادر شده و اصطلاحاً به خودمان یک سوزن یا جوالدوز زدند، واکنش نشان دهیم و به این علت و با این عنوان اقدام به استیضاح کنیم به نظر من شاید چندان متناسب با واقعیت‌های جامعه نباشد.

نماینده مردم بستان‌آباد تصریح کرد: باید به این مساله هم توجه داشته باشیم که در یک سال گذشته اوضاع کشور و وضعیت چه بود و چرا اینطور شد، در واقع علت اینکه استیضاح را امضاء نکردم این بود که دیدم موضوع استیضاح صرفاً و تنها همین نامه است به همین خاطر فعلا استیضاح را امضا نکردم.

رئیس فراکسیون مستقلین عنوان کرد: من به شخصه موارد زیادی را برای استیضاح وزیر کشور می‌بینم، نه صرفا این مورد نامه‌ای که معاون وزیر کشور زده، البته دو روز قبل هم وزیر کشور نامه زده و آن را بلااثر کرده، اما موارد دیگری هم در عملکرد وزیر کشور وجود داشت که جا داشت آن موارد از جانب نمایندگان و مجلس مورد توجه قرار می‌گرفت.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی