تیتر امروز

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.

ازبکستان - ایران؛ در انتظار عنوانی جدید

تیم ملی فوتبال کشورمان با هدایت امیر قلعه‌نویی، امروز سه‌شنبه در فینال تورنمنت کافا به مصاف ازبکستان می‌رود و امیدوار است عنوانی جدید به کارنامه خود اضافه کند.

کد خبر: ۱۵۱۳۸۵
۰۸:۱۵ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

ازبکستان - ایران؛ در انتظار عنوان جدید

دیدارنیوز: تیم ملی ایران در فینال جام کافا به دیدار تیم ملی ازبکستان می‌رود.

اولین دوره تورنمنت کافا، به روز پایانی خود رسید و تیم ملی ایران روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد از ساعت ۱۹ به دیدار یکی از میزبان‌های مسابقات یعنی تیم ملی ازبکستان می‌رود. تیم ملی در صورت برتری در این دیدار نخستین فاتح جام کافا لقب خواهد گرفت.

آخرین جام رسمی ایران در تورنمنت غرب آسیا در سال ۲۰۰۸ با هدایت علی دایی به دست آمد و تیم ملی می‌تواند این طلسم ۱۵ ساله را بشکند.

تیم ملی امیدوار به تکرار پیروزی

تیم ملی ایران در شرایطی به مصاف تیم ملی ازبکستان می‌رود که در ۶ تقابل قبلی برابر این تیم به پیروزی رسیده و تنها یک گل دریافت کرده است. تیم ملی در مجموع ۱۱ تقابل با ازبکستان تنها در ۲ بازی برنده نشده که در یکی از این ۲ بازی باخته و در دیگری به نتیجه تساوی دست یافته است. یکی از ۹ پیروزی ایران با هدایت امیر قلعه‌نویی بوده که در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ با نتیجه ۲ بر یک این تیم را شکست داد.

سرمربی تیم ملی ازبکستان یک مربی کاملاً آشنا برای فوتبال ایران است. سرکو کاتانتس با سومین تیم متفاوت برابر تیم ملی ایران قرار می‌گیرد. این مربی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ با تیم ملی امارات با نتیجه ۳ بر صفر از ایران با مربیگری افشین قطبی شکست خورد. پس از آن با عراق در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ برابر ایران با هدایت کارلوس کی‌روش به تساوی بدون گل رسید. کاتانتس در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ با عراق ابتدا تیم ملی را با هدایت مارک ویلموتس مغلوب کرد و در دور برگشت از تیم ملی با مربیگری اسکوچیچ شکست خورد. کاتانتس در پنجمین تقابل با ایران به مصاف پنجمین مربی متفاوت می‌رود.

ازبکستان تنها حریف جدی

ایران در حالی به دیدار فینال مسابقات راه یافت که هیچ تیم قدرتمندی در مسیر ایران قرار نداشت. ایران به افغانستان و قرقیزستان در مجموع ۱۱ گل زد و با جای گرفتن در صدر جدول گروه دوم به فینال مسابقات راه یافت. تیم ملی نه تنها در ۲ بازی ساده در تورنمنت کافا بلکه در ۲ بازی دیگر تحت هدایت قلعه‌تویی موفق به کلین‌شیت نشده است و خوش‌بین است طلسم بسته نگه نداشتن دروازه در بازی فینال بشکند. هر چقدر وضعیت دفاعی تیم ملی نگران‌کننده است، ایران در خط حمله با اتکا به مهدی طارمی اوضاع بسیار خوبی دارد. این بازیکن با ۶ گل آقای گل مسابقات است.

ازبکستان با غلبه بر تاجیکستان، عمان و ترکمنستان به این مرحله از مسابقات رسیده است. این تیم در رد‌ه‌بندی فیفا در رده دهم آسیا و هفتادوچهارم جهان قرار دارد. ازبکستان در ۵ بازی آخر خود در تمام رقابت‌ها به ۴ پیروزی دست یافته است. این تیم در ۱۴ بازی قبلی خود تنها یک شکست داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی