تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
آیا آبی‌ها به بازار نقل و انتقالات می‌رسند

استقلال در لوپ بی‌پایان

باشگاه استقلال همچون سال‌های گذشته دچار بحران است و زمانی به خودش می آید که بازار نقل و انتقالات به نیمه رسیده و فرصت کمی برای بهره‌برداری از آن را دارد.

کد خبر: ۱۵۱۳۰۳
۱۶:۴۱ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲

استقلال در لوپ بی‌پایان

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: پیش از این طی نوشتاری که در دیدار منتشر شد بررسی کردم که در ۸ سال گذشته استقلال، ۱۲ مربی و ۱۲ مدیر را به خود دیده است در حالی که پرسپولیس ۱۰ مدیر و تنها سه مربی داشته است. حالا و در فاصله مدت زمان بین دو فصل همچنان این باشگاه در لوپ بی نهایت فقدان مدیر و سرمربی گیر افتاده است. با اینکه روز گذشته اعلام شد که جواد نکونام قطعا سرمربی آبی‌ها خواهد بود اما دوباره همه چیز به هم ریخت.

شرایطی که در سال‌های اخیر استقلال به آن دچار بوده تکرار می‌شود و تنها در فصلی که این تیم از ابتدا مربی داشت و توانست در بازار نقل و انتقالات موفق ظاهر شود موفق شد با فرهاد مجیدی به قهرمانی هم برسد.

دردسر مضاعف

در حال حاضر استقلال با دو مشکل اساسی روبرو است: نداشتن مدیر رسمی و نبودن سرمربی که تصمیم‌های مهم فنی را بگیرد.

آنچه از ظواهر امر برمی‌آید این است که اطلاعات و اِشراف سرپرست باشگاه یعنی شخص حجت کریمی از فوتبال ایران و زیر و بم آن کم است و به نظر می‌آید راه نفوذ را برای دلال‌ها باز گذاشته و هر روز نام‌های مختلفی به گوش می‌رسد که قرار است مربی تیم شوند در حالی که پذیرش حضور افرادی مثل لوپز کارو در فوتبال ایران سخت است.

برای حضور سرمربی سابق رئال مادرید با این امکانات ضعیف در ایران، یا باید پیشنهاد بسیار بالایی به او داد یا حداقل باید دستش را برای گرفتن بازیکنان نامدار و گرانقیمت باز گذاشت. نه اینکه به او بگوییم استادیوم و زمین تمرین درست هم نداریم و چون باشگاه، درآمد ندارد با همین بازیکنان باید به نحوی کنار آمد! در بهترین حالت حضور مربی بزرگ روی نیمکت استقلال می شود تکرار ماجرای استراماچونی؛ مربی سابق اینتر میلان که به خاطر ضعف داوری، کمبود امکانات و به تعویق افتادن حقوقش از ایران فراری شدو پرونده مفصلی روی دست استقلال گذاشت.

در مورد گزینه‌های ایرانی مطرح شده هم شاید بیشتر از همه بتوان روی جواد نکونام تکیه کرد، کسی که سابقه خوبی در بازی‌های ملی و باشگاهی دارد، در لالیگا حضور داشته و تجربه پوشیدن پیراهن استقلال را نیز دارد و از همه مهم‌تر با حواشی و مطبوعات و جو سکوها نیز آشنایی دارد‌.

در غیر این صورت افرادی مثل ساکت الهامی و محمد ربیعی حتی اگر با کارنامه فنی قوی هم به استقلال بیایند باز هم به سختی می‌توانند با جوّ هواداری موجود نتیجه بگیرند. کما اینکه دیدیم محمود فکری کاپیتان باسابقه استقلال هم حتی نتوانست از این مهلکه جان سالم به در ببرد و تنها یک نیم فصل مربی استقلال بود.

در بهترین حالت به نظر می‌رسد که مدیران استقلال باید هر چه زودتر در صدد حل مشکلات موجود و اعلام نام سرمربی تیم‌ باشند. در غیر اینصورت این ماجرا تبدیل به یک فرصت سوزی می‌شود و  باز هم یک فصل بخاطر نقل و انتقالات ضعیف این تیم‌نتیجه نخواهد گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی