تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.

نشست خبری وزرای خارجه ایران و عربستان؛ دعوت از رئیسی برای سفر به ریاض

در نشست خبری مشترک حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و فیصل بن‌فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی، بن‌فرحان اعلام کرد که دیداری با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران خواهد داشت و منتظر پاسخ رئیسی برای سفر به عربستان است.

کد خبر: ۱۵۱۲۳۶
۱۷:۵۱ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲

امیرعبداللهیان:

دیدارنیوز: وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در نشست خبری مشترکی شرکت کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و فیصل فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی پس از دیدار و گفتگوی دوجانبه در وزارت خارجه کشورمان در تهران، در نشست خبری مشترکی حضور یافتند و پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شدند.

امیرعبداللهیان در این نشست گفت: خرسندم که میزبان آقای بن فرحان هستم. ما در این مدت توانستیم در پایتخت‌های دو کشور مقدمات بازگشایی نمایندگی‌های سیاسی را فراهم کنیم و در این مدت انتخاب سفرای دو کشور در حال انجام است.

وی ادامه داد: من در اینجا از بازگشایی سفارت و نمایندگی‌های ایران تشکر می‌کنم، ما در این رابطه نیز از حمایت‌های همکارم تشکر می‌کنم. ما نیز تسهیلات و زمینه‌های سفر اتباع عربستان به مقاصد زیارتی و گردشگری را فراهم ساخته‌ایم.

وزیر امور خارجه ایران گفت: در ادامه دیدارهایمان امروز فرصتی داشتیم تا در خصوص ابعاد مناسبات ایران و عربستان گفتگو کنیم. ما در خصوص اهمیت تشکیل کمیسیون اقتصادی و موضوعات سیاسی و مرزی اتفاق نظر داریم و پس از تایید توافقات امروز توسط مقامات عالی دو کشور در مسیر اجرا اقدام خواهیم کرد. همچنین گفتگو‌های ما تمرکز داشت بر همکاری‌های اقتصادی و تجاری از جمله تحرک هر چه بیشتر در بخش خصوصی ایران و عربستان. ما در خصوص توسعه همکاری‌ها در موضوعات گردشگری و علمی و فناوری اتفاق نظر داریم.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: با استفاده از فرصت در خصوص امنیت منطقه از مسیر همکاری‌های چندجانبه گفتگو کردیم. تاکید می‌کنم که امنیت منطقه‌ای یک امر اساسی برای همگان و یک ضرورت برای دستیابی به یک آینده شکوفاتر در منطقه مشترک ماست. ایران هرگز امنیت را نظامی‌گری نداسته و امنیت مفهومی فراگیر و در برگیرنده موضوعات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... است.

وی افزود: ما در خصوص حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفتگو داشتیم و اتفاق نظر داریم مسئله فلسطین یک مسئله مشترک است. ما همچنین در خصوص سودان گفتگو کردیم. در پایان مجددا به آقای فیصل بن فرحان خوشآمد می‌گویم.

وزیر خارجه عربستان: به زودی سفارت ما در تهران بازگشایی خواهد شد

فیصل بن فرجان نیز در این نشست خبری گفت: خیلی خوشحالم که در تهران حضور دارم. ما گفتگو‌های مثبتی با همدیگر داشتیم که در چارچوب تکمیل توافق پکن شکل گرفته است.

وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم که اقدامات دیپلماتیک در دو کشور ادامه پیدا کند. ما شاهد بازگشایی نمایندگی‌های ایران بودیم و به زودی سفارت ما در تهران نیز بازگشایی خواهد شد.

وزیر خارجه عربستان افزود: جا دارد اینجا از همکارنم در وزارت خارجه ایران و دولت ایران برای تسهیلات ارائه شده تشکر کنم. بازگشت روابط دو کشور به حالت طبیعی مسئله اساسی است و دو کشور در منطقه کشور‌های مهم به حساب می‌آیند. همچنین این روابط بر اساس یک سری اصول ثابت از جمله عدم دخالت در امور داخلی دو کشور و تعهد به منشور سازمان ملل متحد استوار است.

وی همچنین گفت: امیدواریم بازگشت روابط به حالت طبیعی به صورت مثبتی در دو کشور و جهان اسلام منعکس شود که این مسئله با تعهد مشترک هر دو کشور در امنیت منطقه و همچنین موضوعات اقتصادی فراهم آید. جا دارد که اشاره کنم به اهمیت همکاری دو کشور در امنیت منطقه‌ای به ویژه امنیت دریایی و تلاش برای عدم گسترش سلاح‌های کشتار جمعی.

فیصل بن فرحان افزود: من دیداری هم با رئیس جمهور آقای رئیسی دارم تا سلام گرم جناب ملک سلمان و بن سلمان را به ایشان اعلام کنم و بیان کنم که دعوت ایشان از آقای رئیس جمهور را پاسخ دهند. عربستان همه امکانات و ظرفیت‌های خودش را برای خدمت رسانی به حجاج به کار می‌برد و به تمام حجاج ایرانی خوشآمد عرض می‌کنیم.

وی ادامه داد: همه مسلمانان در یک فضای سرشار معنویت زندگی می‌کنند و همه به ریسمان الهی چنگ می‌زنند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی