تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

وزیر کشور: طالبان توجیه شد

پس از درگیری‌های نظامی اخیر میان ایران و طالبان، احمد وحیدی، وزیر کشور دولت سیزدهم می‌گوید که گروه مسلح طالبان توجیه شده و آرامش در مرز با افغانستان برقرار است.

کد خبر: ۱۵۱۲۱۳
۱۲:۱۱ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲

وزیر کشور: طالبان توجیه شد

دیدارنیوز: وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره وضعیت مرز‌های مشترک ایران و افغانستان پس از درگیری‌های اخیر طالبان با مرزبانان کشورمان، گفت: طالبان توجیه شده و مرز‌های ما آرام و رفت و آمد‌ها برقرار است.

احمد وحیدی درباره آخرین وضعیت مرز‌های کشور به ویژه مرز‌های سیستان و بلوچستان با افغانستان، اظهار کرد: مرزبانان ما خیلی قدرتمند در انجام وظیفه خود مصمم و قاطع هستند، اما طبیعتا مرز‌ها به خصوص در شرایطی که طرف مقابل یک سیستم امنیتی قوی ندارد، دچار مشکلاتی می‌شود که از قبل هم وجود داشته است.

وی ادامه داد: البته با موارد مختلف پیش آمده با قدرت برخورد شده و امنیت در مرز‌ها برقرار است لذا مرز‌های کشورمان مشکلی ندارند. تروریست‌ها هم هرچند برای سوء استفاده از این مرز‌ها تلاش می‌کنند، اما باید بدانند که رها نخواهند شد و به سزای عمل خود خواهند رسید.

وحیدی در مورد مرز‌های مشترک ایران و افغانستان، یادآور شد: ما به حاکمان افغانستان تذکر دادیم که بیشتر باید افراد خود را توجیه و مراقبت کنند البته یگان‌های مرزی ما هم با قدرت از منافع ملی دفاع می‌کنند و اجازه تخطی در مرز‌ها را به کسی نمی‌دهند، اما آن‌ها باید رعایت کنند.

وزیر کشور درباره آخرین نتایج مذاکرات با هیات حاکمه سرپرستی افغانستان بعد از درگیری اخیر در مرز، گفت: طالبان توجیه شده و مرز‌های ما آرام و رفت و آمد‌ها برقرار است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی