تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
تورنمنت کافا

تاریخ‌سازی به سبک «طارمی»

تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین دیدار خود در تورنمنت کافا بازهم با نتیجه‌ای پرگل زمین را ترک کرد تا برای تقابل با ازبکستان در فینال آماده شود. ستاره اول میدان برابر قرقیزستان، مهدی طارمی ماشین گلزنی پورتو بود که برای دومین بازی پیاپی هت‌تریک کرد و آمارش در تیم ملی را بهبود بخشید.

کد خبر: ۱۵۱۱۸۶
۰۸:۱۵ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲

تاریخ‌سازی به سبک «طارمی»

دیدارنیوز: مهدی طارمی با هت‌تریک و گل کردن پنالتی آمار خود در تیم ملی را ویژه‌تر کرد.

طارمی برای دومین بازی پیاپی در تورنمنت کافا موفق به هت‌تریک برای تیم ملی شد تا تعداد گل ملی این بازیکن به ۳۸ برسد. یکی از ۳ گل طارمی از روی نقطه پنالتی بود. طارمی با این روند به کسب جایگاه خاص در تاریخ فوتبال ایران امیدوارتر می‌شود.

تنها دایی بالاتر از طارمی

طارمی پیش از این تورنمنت تنها یک بار در بازی دوستانه برابر سوریه موفق به زدن ۳ گل در یک بازی برای تیم ملی شده بود. با دو هت‌تریکی که طارمی در این ۲ بازی انجام داد تعداد هت‌تریک‌های این بازیکن در تیم ملی به ۳ رسید. رکورددار بیشترین هت‌تریک در تاریخ تیم ملی کسی نیست به جز علی دایی. دایی که دومین گلزن برتر تاریخ دیدار‌های ملی جهان است در ۸ بازی موفق به زدن حداقل ۳ گل شد.

طارمی در کنار بازیکنان بزرگ تیم ملی مثل علی کریمی و کریم باقری قرار گرفت که این ۲ بازیکن هم ۳ بار موفق به هت‌تریک در تیم ملی شده‌اند و طارمی در صورتیکه که در ادامه دوران بازیگری در تیم ملی بتواند حداقل یک بار دیگر در یک بازی ۳ گل بزند می‌تواند به تنهایی در رده دوم قرار گیرد.

طارمی به قلیچ‌خانی رسید

مهارت زدن پنالتی در اوایل دوران بازیگری طارمی مهم‌ترین نقطه ضعف این بازیکن به شمار می‌آمد و طارمی چندین بار ضربات پنالتی حساس را در رقابت‌های باشگاهی از دست داد. با گذشت زمان طارمی باتجربه‌تر شد و توانست به پنالتی‌زن مطمئنی تبدیل شود.

طارمی برای اولین بار در نخستین مربیگری دراگان اسکوچیچ در تیم ملی در بازی دوستانه برابر ازبکستان از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شد. دومین پنالتی طارمی در جریان شکست سنگین برابر انگلیس در جام‌جهانی بود. طارمی در ۴ دیداری که قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی بوده، ۳ بار از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شده است.

طارمی در شرایطی هر ۵ پنالتی خود در تیم ملی را تبدیل به گل کرده که تنها یک بازیکن در تاریخ تیم ملی آمار مشابه دارد. پرویز قلیچ‌خانی که یکی از استثنایی‌ترین بازیکنان تاریخ ایران به شمار می‌آید هر ۵ پنالتی خود را وارد دروازه حریف کرد. طارمی در کنار قلیچ‌خانی بین بازیکنانی که آمار گل کردن ۱۰۰ درصد ضربات پنالتی را دارند بیشترین تعداد پنالتی را زده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی