تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
تنگنای هفدهم با اسدالله بادامچیان (قسمت سوم)

سایه بلند مصلحت بر سر سیاست‌ورزی خداجویانه موتلفه اسلامی

در بخش پایانی تنگنای هفدهم، حامد شجاعی در مورد زاویه دید اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی به مسائل متاخر سیاسی در دو دهه اخیر پرداخته است.

کد خبر: ۱۵۱۱۶۷
۱۷:۵۴ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲

تنگنا بادامچیان

 

دیدارنیوزـ حامد شجاعی: سومین بخش از گفت‌وگو با اسدالله بادامچیان در تنگنا بیشتر حول عملکرد و موضع‌گیری‌های حزب متبوعش در برخی رخدادهای مهم سه دهه اخیر، پس از درگذشت آیت‌االه خمینی گذشت. اگر چه ماجرای ۹۹ نفر نیز بار دیگر مورد اشاره قرار گرفت و بادامچیان با افتخار ضمن پذیرش مسوولیت مشترک آن ماجرا به همراه محمد یزدی، بحث دقیق و جزئی پیرامون آن را موکول به برنامه‌ای مجزا کرد. 

این بخش از گفتگو برای کسانی که معتقدند اصلاح‌طلب‌ها و اصولگرایان مشغول جنگ زرگری در روی صحنه سیاسی ایران هستند اما واقعیت روابط پشت‌ پرده آن‌ها چیز دیگری‌ست واجد نکاتی جالب است. اگر چه از دل جملات بادامچیان می‌توان حال و هوای مناسبات درونی جریانات اصولگرا یا به تعبیر مهمان این برنامه، ارزشی را نیز دریافت.

قسمت پایانی تنگنای هفدهم را اینجا ببینید

 

آنچه که از دل سخنان بادامچیان قابل فهم و استخراج است، این است که از منظر موتلفه اسلامی، فعالیت سیاسی و حزبی نه برای رسیدن به قدرت که برای خدا صورت می‌گیرد، اگر چه سایه مصلحت بر سر این نوع فعالیت حزبی و سیاسی همواره بلند و کشیده بوده است.

فراز پایانی گفت‌وگو با بادامچیان در تنگنا دربرگیرنده اعلام نظر مساعد و آمادگی او برای مناظره با همتایش در قدیمی‌ترین رقیب حزب موتلفه اسلامی بود که ساعاتی پس از انتشار بخش سوم از این برنامه تنگنا، خبر آن به صورت مجزا توسط دیدارنیوز منتشر خواهد شد. بدیهی‌ست که دیدارنیوز آماده میزبانی مناظره مذکور می‌باشد.‌

تنگنا دیدارنیوز بادامچیان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۱
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
0
1
عجب گفتگویی شده! به نظر می رسد بالاخره آقای بادامچیان یک جا گیر خبرنگارانی غیر از خبرنگاران تاییدشده صدا وسیما افتاد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
0
1
این حجم از کینه ایشان از میرحسین و تخاصمشان با جناح رقیب واقعا عجیب است
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی