تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

کردستان مهد هنر نازک‌کاری ایران می‌شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: وجود هنرمندان و صنعتگران توانمند در استان موجب شده است که سنندج و کردستان به‌عنوان مهد نازک‌کاری ایران اسلامی و حتی جهان شناخته شود.

کد خبر: ۱۵۱۱۵۷
۱۰:۴۵ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲

کردستان مهد هنر نازک‌کاری ایران می‌شود

 

دیدارنیوز: منصور مهرزاد روز پنجشنبه با حضور در منزل عبدالحمید نعمتیان و عثمان نیک‌منش هنرمندان پیشکسوت نازک‌کاری و منبت چوب و احجام چوبی، از یک عمر فعالیت و خدمات ماندگار این استادان برجسته در حوزه صنایع‌دستی تجلیل کرد.

وی در این دیدار اظهار کرد: استان کردستان با داشتن هنرمندان و صنعتگران تلاشگر و متعهد در بخش صنایع‌دستی از ظرفیت خوبی در این عرصه برخوردار است که باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه استان توانمندی‌ها و هنرمندان برجسته و زبردستی دارد که مشابه آن‌ها را کمتر در کشور می‌توان پیدا کرد، افزود: هنرمندان و پیشکسوتان عرصه صنایع‌دستی استان سرمایه‌های ماندگار این مرزوبوم هستند و وظیفه همگان است که قدر این سرمایه‌های مهم و ارزشمند را بدانند.

وی اضافه کرد: هنر نازک‌کاری حدود یک قرن‌ونیم قدمت دارد و به گفته استادکاران این رشته، بنیان‌گذار این هنرصنعت زیبا در سنندج مرحوم، استاد نعمت‌الله نعمتیان پدر مرحوم استاد حمید نعمتیان بوده که بعدا به استاد عبدالحمید منتقل شده است.

مهرزاد ادامه داد: کسب نشان ملی همای زرین و کسب گواهینامه درجه یک هنری که معادل مدرک دانشگاهی دکترا است و از جمله افتخارات این استاد برجسته در حوزه صنایع‌دستی کردستان است، ضمن اینکه خدمات سه نسل از خانواده نعمتیان موجب شده، سنندج و کردستان به‌عنوان مهد نازک‌کاری ایران اسلامی و حتی جهان شناخته شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان ادامه داد: همچنین عثمان نیک‌منش از جمله هنرمندان و پیشکسوتان عرصه صنایع‌دستی کردستان است که بیش از ٣٥ سال است با چوب هنرنمائی می‌کند.

او با بیان اینکه الفاظ جلاله الله در آثار این هنرمند توانمند کردستانی به وفور تجلی یافته است، افزود: وی تاکنون در بیش از ٨٠ نمایشگاه گروهی و انفرادی داخل و خارج از کشور حضور داشته‌است.

مهرزاد یادآور شد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان 'مهار تورم، رشد تولید' نامگذاری شده لازم است تا این بخش مورد توجه ویژه قرار گرفته و از فعالان این عرصه حمایت بیشتری صورت گیرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی