تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
استاندار البرز اعلام کرد

سیل ۱۸ خرداد در جاده چالوس بی‌سابقه بود

مجتبی عبداللهی، استاندار البرز با بیان اینکه سیل ۱۸ خرداد در جاده چالوس بی‌سابقه بود، گفت: خوشبختانه روز اول و دوم کشته‌ای نداشتیم. بعد از ۳ روز اعلام ۲ مفقودی داشتیم که خانواده یکی از این مفقودین در تجسس‌ها همراه ما هستند.

کد خبر: ۱۵۱۱۴۶
۱۸:۴۳ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲

سیل ۱۸ خرداد جاده چالوس بی‌سابقه بود

دیدارنیوز: مجتبی عبداللهی، استاندار البرز گفت: با وجود اینکه حوادث اینچنینی مثل سیل دوره ۵۰ یا ۱۰۰ ساله دارند، ساکنان قدیمی جاده چالوس از جمله بخش آسارا به ما گفتند چنین سیلی در این منطقه سابقه نداشته است.

مجتبی عبداللهی در حاشیه سد امیرکبیر کرج گفت: اقدامات گسترده‌ای در مسیر جاده چالوس که بعد از سیل آسیب دیده است انجام شده است. مجموعه آب منطقه‌ای ابتدا نسبت به پاکسازی مسیر رودخانه کرج در نقطه زیر سد اقدام کرد. یک مسیر ۳۰۰ متری حجم سنگینی از گل و لای ایجاد شده است. آبفای منطقه هم که مأموریت آبرسانی استان را دارد مشغول فعالیت است.

وی ادامه داد: اداره کل راه هم محور این فعالیت است. در چندین نقطه جاده و کوه ریزش کرده است و حجم عظیمی از سنگ و خاک به سمت پایین حرکت کرده و کلا در چند نقطه جاده مسدود است. در تونل شماره دو و سه بین دو تونل حادثه اصلی را شاهد بودیم. این حجم سنگین سنگ و خاک وارد این دو تونل شده و تا سقف تونل خاک جمع شده بود که همکاران در اداره راه نسبت به جمع‌آوری این خاک و سنگ‌ها اقدام کردند. همین خاک و سنگ‌ها در ادامه مسیر تونل، به سمت سد حرکت کرده و سرازیر شده و در مقابل سد تجمع عظیمی داشته که مثل یک کوه شده است.

استاندار البرز گفت: هلال احمر هم مأموریت خود را برای انتقال افراد و خودرو‌هایی که در مسیر مانده بودند انجام داد و در ادامه یک اطمینان لازم پیدا کرد که خودرویی مفقود نباشد. بیش از ۱۲۰۰ خودرو در این مسیر بودند که تعدادی در دریاچه پشت سد افتاده بودند و تعدادی هم در شیار‌ها و کانال‌های انحرافی رودخانه‌ها گیر کرده بودند که خارج شدند. خوشبختانه روز اول و دوم کشته‌ای نداشتیم. بعد از ۳ روز اعلام ۲ مفقودی داشتیم که خانواده یکی از این مفقودین در تجسس‌ها همراه ما هستند. یک آقا و یک خانم مفقود هستند که دوستان در تلاش برای پیدا کردن آن‌ها هستند.

عبداللهی گفت: در تلاش برای بازگشایی مسیر هستیم تا ایمن‌سازی شود و در اختیار مردم قرار گیرد. به اداره کل راه استان ابلاغ کردم که یک مشاور مجرب باید کل مسیر جاده چالوس را مطالعه کند تا مشخص شود دقیقا به چه اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این حوادث نیاز است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه سیل‌ها و حوادث اینچنینی دوره‌های ۵۰ یا ۱۰۰ ساله دارند، پیگیری‌های ما از ساکنان قدیمی جاده چالوس ازجمله بخش آسارا حاکی از این است که چنین سیلی در این منطقه سابقه نداشته است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی