تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

توضیحات وزیر نیرو درباره قطعی آب در روز‌های اخیر

محرابیان، وزیر نیرو درباره قطعی آب در تهران در روز‌های اخیر توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تقریبا در تمام نقاط کمبود آب برطرف شده و امیدواریم تا ساعات آتی فشار آب به حالت عادی برگردد. مردم عزیز اگر موردی بود با شماره ۱۳۲ تماس بگیرند و همکاران ما برای رفع مشکل بسیج شده‌اند.

کد خبر: ۱۵۱۱۱۴
۱۰:۵۴ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲

توضیحات وزیر نیرو درباره قطعی آب در روز‌های اخیر

دیدارنیوز: علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در پایان جلسه هیات وزیران با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص مشکلات قطعی آب در روز‌های اخیر عنوان کرد: در جریان سیل اخیر توده بسیار بزرگی از سنگ و گل و لای وارد بستر رودخانه شده است و از ارتفاع بسیار بالا این توده عظیم وارد رودخانه شده است و ارتباط آب با شهر تهران و کرج قطع شد.

وی افزود: این واقعه در پایین دست سد کرج اتفاق افتاد و ما ناگزایر بودیم مسیر سیصدمتری را باز کنیم. اولین نکته انتقال ماشین آلات بود که تونل دسترسی مسدود شده بود و ما ماشین آلات را با روش‌های مختلف از مسیری باتلاقی عبور دادیم که ۴۸ ساعت این فرآیند طول کشید. بعد از انتقال تجهیزات، در حداقل زمان و در ۱۲ ساعت کانالی را حفاری کردند و انتقال آب از دوشنبه انجام شد.

وزیر نیرو گفت: در این اجریان همچنین با کدورت آب ناشی از گل و لای روبه رو شدیم که برای رفع آن هم تلاش شد و از دیشب تصفیه‌خانه‌های تهران در مدار تولید هستند و با ظرفیت کامل آب تولید می‌کنند.

محرابیان تاکید کرد: مهم‌ترین خواهش ما از مردم صرفه‌جویی و کمک به دولت است تا مخازن به حالت طبیعی برگردد.

وی افزود: در تهران ما ۲۰ درصد آب مصرفی را از سد کرج دریافت می‌کردیم. در لحظه اول قطع دسترسی به آب، ۱۴ درصد از این ۲۰ درصد را از منابع دیگری جایگزین کردیم و با کسری ۴ درصدی در مناطق غربی و شمال غرب تهران روبه‌رو بودیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: تقریبا در تمام نقاط کمبود آب برطرف شده و امیدواریم تا ساعات آتی فشار آب به حالت عادی برگردد. مردم عزیز اگر موردی بود با شماره ۱۳۲ تماس بگیرند و همکاران ما برای رفع مشکل بسیج شده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی