تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

بیانیه ۲۰۰ نماینده درباره حقآبه هیرمند؛ طالبان نسبت به رهاسازی آب اقدام کند

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس با تاکید بر مطالبه حقآبه هیرمند و حمایت از مواضع قاطع رئیس جمهور و دولت را قرائت کرد.

کد خبر: ۱۵۱۰۵۹
۱۲:۴۱ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

بیانیه ۲۰۰ نماینده با تاکید بر مطالبه حقآبه هیرمند

دیدارنیوز: ۲۰۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای با تاکید بر مطالبه حقآبه هیرمند، از مواضع رئیس جمهور حمایت کردند.

محسن دهنوی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی بیانیه ۲۰۰ نفر از نمایندگان با تأکید بر مطالبه حقابه هیرمند و حمایت از مواضع قاطع رئیس جمهور و دولت را قرائت کرد که متن آن به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

حقابه بین‌المللی هیرمند که ریشه در تاریخ دو کشور ایران و افغانستان دارد و یک حق طبیعی و تاریخی و بین‌المللی است، مستقیماً با حیات و زندگی مردم منطقه ارتباط عمیق دارد. حقابه مردم شریف ایران و خاصه مردم شریف و صبور سیستان و بلوچستان از رودخانه هیرمند و تالاب بین‌المللی هامون که صیانت از آن یک رسالت جهانی است و تبعات خشکی و اکولوژیک آن متوجه کل منطقه و به طور قطع کشور افغانستان خواهد شد، لذا هرگونه ممانعت از اجرای این حقابه نقض حقوق ملت ایران و مخالف قوانین بین‌المللی است.

دو ملت ایران و افغانستان که دارای تمدن و فرهنگ مشترک هستند همواره در طول تاریخ و در فراز و نشیب‌ها و گذر زمان و فراوانی‌ها و کم آبی‌ها در کنار هم بوده اند، اکنون شرایط برای مردم نجیب سیستان به حدی دشوار است که اگر تا سه ماه دیگر آب به منطقه سیستان نرسد باید منتظر فاجعه انسانی در شرق کشور بود.

مواضع به حق و قانونی رئیس جمهور و سایر نهاد‌ها مبتنی بر همین واقعیت است و مورد تأیید و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، لذا از حاکمان کشور برادر و مسلمان افغانستان که می‌دانند چند میلیون افغانستانی مهاجر مهمان جمهوری اسلامی ایران هستند، انتظار می‌رود به جای بکارگیری ادبیات نامناسب و غیر دیپلماتیک، هر چه زودتر نسبت به رهاسازی آب به سوی کشور عزیزمان اقدام نمایند و نگذارند روابط دیرینه دو کشور برادر و همسایه بیش از این خدشه دار گردد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی