تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

درخواست قالیباف از نخبگان؛ کمک کنید تا جلوی ولنگاری‌ها گرفته شود!

قالیباف، رئیس مجلس بعد از تصویب یک فوریت لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب گفت: ما دست نیاز به همه نخبگان جامعه، دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه و دلسوزان نظام دراز می‌کنیم که به مجلس کمک کنند تا بتوان یک لایحه همه جانبه‌ای داشت که در آن ابعاد مختلف دیده شده و در نهایت تبدیل به سند پر افتخاری شود که جلوی ولنگاری‌ها را بگیرد.

کد خبر: ۱۵۱۰۵۵
۱۲:۱۱ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

درخواست قالیباف از نخبگان؛ کمک کنید تا جلوی ولنگاری‌ها گرفته شود!

دیدارنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوع مربوط به حجاب قبل از آنکه قضایی و جرم انگاری باشد بحث فرهنگی، اجتماعی، شرعی، فلسفی و از همه مهمتر موضوع هویتی ما در انقلاب اسلامی است.

محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز بعد از تصویب یک فوریت لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) گفت: هیچ شکی نیست که موضوع لایحه عفاف و حجاب از اولویت‌های اول جامعه و وظیفه همه ما است. اینکه مجلس به دو فوریت این لایحه رای نداد و یک فوریت آن تصویب شد به این دلیل نیست که ما به اهمیت آن توجه نکردیم، چون اساسا این موضوع دارای اهمیت بالایی است.

مطلب مرتبط:

انتقاد شدید از مجلس انقلابی/ مهاجرانی: ممنوعیت نطق «لکه ننگ تاریخی» برای قالیباف است

وی ادامه داد: موضوع بر سر آن است که در این لایحه تنها جنبه جرم انگاری آمده بود. حال اینکه موضوع مربوط به حجاب قبل از آنکه قضایی بوده و جرم انگاری شود بحث فرهنگی، اجتماعی، فلسفی و از همه مهتر موضوع هویتی ما در انقلاب اسلامی، ایران عزیز و بحث تمدنی ما است.

رئیس مجلس تاکید کرد: ما دست نیاز به همه نخبگان جامعه، دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه و دلسوزان نظام دراز می‌کنیم که به مجلس کمک کنند تا بتوان یک لایحه همه جانبه‌ای داشت که در آن ابعاد مختلف دیده شده و در نهایت تبدیل به سند پر افتخاری شود که جلوی ولنگاری‌ها را بگیرد.

قالیباف ادامه داد: حتما یک عده‌ای در این موضوع معارض بوده و با حجاب دشمنی می‌کنند. باید با آن‌ها برخورد شود و فضای قهری هم داشته باشیم، اما نقش آموزش و پرورش و صدا و سیما مهم است و دستگاه‌های فرهنگی هم وظیفه دارند.

وی با اشاره به گزارش اخیر کمیسیون فرهنگی گفت: در آن گزارش، کمیسیون فرهنگی اشاره داشت که ۳۲ دستگاه فرهنگی و اجتماعی به وظایف خود عمل نکردند. همه باید به قانون عمل کنیم.

رئیس مجلس در پایان گفت: اینکه دوستان به دلیل انجام دقت در تکمیل کار به یک فوریت لایحه رای دادند قابل قدردانی است. مطمئن باشید که در اسرع وقت با یک لایحه جامع و کاملی مواجه خواهیم بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی