تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان اعلام کرد

روستای «بیشه» خرم‌آباد در مسیر ثبت جهانی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: روستای بیشه خرم‌آباد جزو هشت روستای مطرح در مسیر ثبت جهانی است.

کد خبر: ۱۵۱۰۳۲
۰۹:۲۸ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

روستای «بیشه» خرم‌آباد در مسیر ثبت جهانی

دیدارنیوز: روستای بیشه خرم‌آباد جزو هشت روستای مطرح در مسیر ثبت جهانی است.

عطا حسن‌پور در خصوص ثبت جهانی روستای بیشه لرستان، اظهار کرد: سازمان جهانی جهانگردی با اسم (UNWTO) سالانه چند روستا در جهان را شناسایی و آن‌ها را ثبت جهانی می‌کند.

وی با بیان اینکه در هر کشور یک روستا برای ثبت جهانی انتخاب می‌شود، افزود: سازوکار سازمان جهانی جهانگردی با یونسکو متفاوت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: امسال وزارت میراث فرهنگی اطلاعات روستا‌های ۳۰ استان کشور را احصا کرده که از میان آن‌ها ۱۲۰ روستا در کشور با قابلیت فرهنگی، تاریخی و طبیعی شناسایی و از بین آن‌ها هشت روستا به سازمان ارسال شده است.

حسن‌پور بیان کرد: خوشبختانه از بین هشت روستای مذکور، روستای بیشه لرستان نیز قرار دارد.

وی با تاکید براینکه روستا‌ها براساس شاخص‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی انتخاب می‌شوند، افزود: سازمان ثبت جهانی که در شهر ریاض عربستان مستقر است برخلاف سازمان یونسکو نه به روستا سر می‌زند و نه اطلاعاتی در مورد آن می‌خواهد بلکه جستجو در فضای مجازی و پلتفرم‌ها ملاک ارزیابی آنهاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان تصریح کرد: براین اساس فراخوان عمومی با هشتگ‌های مختلف همچون Bisheh_village، #Bishehvillage، #Bishehwaterfall# و Bisheh# داده شده تا هنگامیه ارزیاب سرچ کرد راجع به زندگی عادی مردم، گردشگران و بافت فرهنگی این روستا اطلاعات لازم را کسب کند.

حسن‌پور بیان کرد: نیاز است فعالان رسانه‌ای و مجازی در این راستا همکاری لازم را داشته تا بتوانیم این روستا را به ثبت جهانی برسانیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی