تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران خبر داد

تداوم خیزش گرد و خاک تا ۲ ماه آینده

مازیار غلامی، مدیر کل اداره هواشناسی استان تهران گفت: با توجه به پیش‌بینی کم‌بارشی و افزایش دما طی دو ماه آینده، انتظار می‌رود که هم کانون‌های محلی گرد و خاک و هم کانون‌های با منشا خارجی فعال و به تهران منتقل شود.

کد خبر: ۱۵۱۰۲۷
۰۸:۴۶ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

تداوم خیزش گرد و خاک تا ۲ ماه آینده

دیدارنیوز: مدیر کل اداره هواشناسی استان تهران ضمن بیان اینکه بیشینه وزش باد در توفان‌های روز‌های گذشته ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت بود، گفت: با توجه به پیش‌بینی کم‌بارشی و افزایش دما طی دو ماه آینده، انتظار می‌رود که هم کانون‌های محلی گرد و خاک و هم کانون‌های با منشا خارجی فعال و به تهران منتقل شود.

چند روز گذشته به سبب فعالیت یک سامانه همرفتی، وزش باد شدید و توفان گرد و خاک در تهران رخ داد که شدت آن ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت بود. در حالی که این باد سرعت زیادی داشت، ولی پایتخت تجربه توفان‌های شدیدتر را داشته است، به‌گونه‌ای که ۱۲ خردادماه سال ۱۳۹۳ تندبادی با سرعت بیش از ۱۲۰ کیلومتر به همراه گرد و خاک غلیظ و رگبار شدید باران رخ داد.

مازیار غلامی، با اشاره به پدیده وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در تهران طی روز‌های گذشته اظهار کرد: بیشترین سرعت باد طی روز‌های گذشته در تهران مربوط به روز پنجشنبه (۱۹ خردادماه) با سرعت ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت و ناشی از فعالیت سامانه همرفتی با ناپایداری شدید بود.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته تهران سرعت باد بیش از ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت را نیز تجربه کرده است، گفت: این سامانه منجر به شکل گیری توفان گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا شد که پس از کاهش سرعت باد، غلظت گردوخاک نیز کاهش پیدا کرد.

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران درباره تاثیر خشکسالی‌ها بر افزایش گرد و خاک اظهار کرد: خشکسالی و کم‌بارشی موجب شده است تا خاک دیگر تثبیت‌شدگی لازم را نداشته باشد و اگر وزش باد شدید رخ دهد، کانون‌های تهران و یا استان‌های اطراف آن فعال و شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌ها ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به پیش‌بینی کم‌بارشی و افزایش دما طی دو ماه آینده، انتظار می‌رود که هم کانون‌های محلی گرد و خاک بر اثر وزش باد فعال و هم گرد و خاک‌هایی که همسایه غربی ایران شکل می‌گیرد در اثر جریانات غربی به منطقه ما منتقل شوند.

غلامی در پایان تصریح کرد: فراوانی گردوخاک، بخصوص گردوخاک‌های غلیظ و شدید نسبت به سال گذشته کمتر بوده است. این وضعیت به دلیل بارش‌های اواخر زمستان و اوایل بهار است که چه در منطقه خاورمیانه و عراق و چه در ایران تا حدودی فراوانی و افزایش گرد و خاک را کاهش داده‌اند، اما با تداوم خشکسالی و کم بارشی، پتانسیل افزایش فراوانی گردوخاک نیز افزایش می‌یابد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی