تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
در بازار میوه ایران چه خبر است؟

کاهش قیمت میوه‌های وارداتی و افزایش قیمت خیار

قیمت عمده عرضه انواع میوه توسط اتحادیه میوه و سبزی منتشر شد. بر این اساس قیمت میوه‌های وارداتی کاهش داشته که به نظر می‌رسد، بیش از هر چیز مربوط به کاهش نرخ دلار باشد.

کد خبر: ۱۵۱۰۲۳
۰۸:۲۶ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

کاهش قیمت میوه‌های وارداتی و افزایش قیمت خیار

دیدارنیوز: اتحادیه میوه و سبزی قیمت عمده انواع میوه را منتشر کرده است. این قیمت‌ها از دوشنبه (دیروز) تا ۲۸ خردادماه سال جاری اجرا می‌شوند.

در نرخنامه اتحادیه، نسبت به هفته گذشته قیمت ۷ نوع میوه از جمله میوه‌های وارداتی کاهش داشته و ۵ نوع میوه تغییر قیمت نداشته‌اند. تنها در انواع خیار نسبت به هفته گذشته افزایش قیمت یک تا ۵ هزار تومانی دیده می‌شود.

براساس این نرخنامه، در میوه‌های وارداتی قیمت عمده هر کیلوگرم موز اکوادور با کاهش ۲ هزار تومانی به ۵۸ تا ۶۴ هزار تومان و قیمت موز هندی با کاهش ۴ تا ۵ هزار تومانی به ۴۵ تا ۵۴ هزار تومان رسیده است.

قیمت عمده هر کیلوگرم گوجه سبز نیز با کاهش ۱۰ هزار تومانی به ۲۵ تا ۶۰ هزار تومان، هلو با کاهش ۲۰ تا ۲۵ هزار تومانی به ۱۰ تا ۳۵ هزار تومان، ملون با کاهش ۲ هزار تومانی به ۷ تا ۱۴ هزار تومان، هندوانه با کاهش ۴ تا ۶ هزار تومانی به ۴ تا ۱۲ هزار تومان و لیموشیرین با کاهش ۷ هزار تومانی به ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان رسیده است.

در نرخنامه اتحادیه هر کیلوگرم توت سیاه بدون تغییر قیمت ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان، توت فرنگی سنندج بدون تغییر ۳۵ تا ۵۵ هزار تومان، توت فرنگی کرج بدون تغییر ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، هر کیلوگرم سیب لبنانی زرد بدون تغییر قیمت ۲۵ تا ۵۵ هزار تومان و سیب لبنانی قرمز بدون تغییر قیمت ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان مانده است.

براساس نرخنامه اتحادیه، تنها میو‌ه‌هایی که افزایش قیمت داشتند خیار گلخانه‌ای با افزایش ۴ تا ۵ هزار تومانی هر کیلوگرم ۱۵ تا ۲۴ هزار تومان و خیار مینی اصفهان با افزایش یک هزار تومانی ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان هستند.

در عرضه انواع میوه جدید در میادین نیز اتحادیه، قیمت هر کیلوگرم آلبالو را ۴۵ تا ۶۵ هزار تومان، گیلاس تکدانه را ۲۵ تا ۹۵ هزار تومان، انگور یاقوتی را ۳۵ تا ۷۰ هزار تومان، زردآلو را ۱۵ تا ۷۰ هزار تومان، سیب گلاب را ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان، هر کیلوگرم انبه را ۶۵ تا ۹۰ هزار تومان و شلیل شبرنگ را ۲۵ تا ۶۵ هزار تومان تعیین کرده است.

گفتنی است؛ بر اساس قانون، خرد فروشان مجاز هستند تا ۳۵ درصد سود به قیمت عمده میوه‌ها برای عرضه به مصرف‌کننده اضافه کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی