تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
بدهی عراق را خرج آب تهران کنید که مردم آب نیترات‌دار نخورند

نوروزی: نمی‌شود حق مردم را خرج «حجاج» کرد/ این حرکت «ضدانقلابی» است

حسن نوروزی، نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با انتقاد از دولت رئیسی بابت مصرف بدهی عراق به عنوان ارز حجاج، می‌گوید که نمی‌شود حق ملت را خرج «حجاج» کرد و این حرکت «ضدانقلابی» و «خلاف» است. او گفت: این پول برای کل مردم است و باید در جهت اهداف پایدار ملت ایران هزینه شود. دادن این منبع ارزی به حجاج، ایجاد تورم می‌کند، چون آن‌ها این ارز را در داخل، تبدیل به پول نقد و در بازار هزینه می‌کنند.

کد خبر: ۱۵۱۰۰۱
۱۷:۲۹ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

نوروزی: نمی‌شود حق مردم را خرج «حجاج» کرد/ این حرکت «ضدانقلابی» است

دیدارنیوز: حسن نوروزی در واکنش به مصرف بدهی عراق به عنوان ارز حجاج می‌گوید: دادن طلب وصول شده ارزی ایران از عراق به حجاج، ایجاد تورم می‌کند، چون آن‌ها این ارز را در داخل، تبدیل به پول نقد و در بازار هزینه می‌کنند. از طرفی، چون اجناس در عربستان گران‌تر است، حجاج، خرید‌های خود از جمله هدایایشان را از ایران خریده‌اند.

پس از مدت‌ها کش و قوس و برگزاری جلسات در بالاترین سطوح، بالاخره طلب ایران از عراق وصول شود و حال خبر می‌رسد که دولت بنا دارد بخشی از این منابع مالی را تحت عنوان ارز مسافرتی در اختیار حجاج بگذارد.

اکنون این پرسش به ذهن متبادر می‌شود «کشوری که در جنگ سخت اقتصادی قرار دارد و معیشت مردمش سال‌هاست به خطر افتاده، باید چنین رویکردی را با منبع ارزی وصول شده خود داشته باشد؟»

حسن نوروزی نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به رویداد۲۴ گفت: اگر چنین اتفاقی بیفتد، حرکتی ضدانقلابی و خلاف کرده‌اند. این پول برای کل مردم است و باید در جهت اهداف پایدار ملت ایران هزینه شود. دادن این منبع ارزی به حجاج، ایجاد تورم می‌کند، چون آن‌ها این ارز را در داخل، تبدیل به پول نقد و در بازار هزینه می‌کنند. از طرفی، چون اجناس در عربستان گران‌تر است، حجاج خرید‌های خود از جمله هدایایشان را از ایران خریده‌اند. از این‌رو بهتر است این بدهی دریافتی را در راه‌های پایداری همچون آب تهران هزینه کنیم که مردم تهران آب نیترات‌دار نخورند.

نوروزی در پاسخ به اینکه اگر دولت مُصر به تخصیص این ارز به حجاج باشد، مجلس چه واکنشی نشان می‌دهد؟ گفت: فعلاً ما در این باره خبر دقیقی نداریم، اما اگر موضوع برایمان محرز شود، تصمیم خواهیم گرفت. بنده در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هستم و این کمیسیون هم نسبت به این موضوع، بی‌تفاوت نخواهد بود.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: در قرآن آمده «وَ لِلَّهِ عَلَی النَّاسِ حِجُّ الْبَیْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَیْهِ سَبِیلاً» حج بر کسی واجب است که مستطیع باشد؛ یعنی مستطیع مالی، جسمی و عقلی. پس اینکه بیاییم طلب ارزی مملکت که حق ملت است را برای حجاج یعنی افرادی که باید مستطیع مالی باشند، خرج کنیم، حتماً کار اشتباهی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی