تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

موافقت کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی شنبه‌ها؛ کاهش ساعت کاری

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از موافقت اعضای این کمیسیون با تعطیلی روز‌های شنبه خبر داد و گفت: همچنین با مصوبه نمایندگان ساعت کاری کارکنان دولت در هفته به ۴۰ ساعت کاهش یافت.

کد خبر: ۱۵۰۹۹۹
۱۷:۰۹ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

موافقت کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی شنبه‌ها

دیدارنیوز: حسین گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: بررسی لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری در دستورکار اعضای کمیسیون در جلسه نوبت عصر امروز بود.

وی با بیان اینکه یکی از موارد این لایحه کاهش ساعت کاری کارکنان دولت بود، گفت: در این جلسه اعضا مصوب کردند که ساعت کاری از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت در هفته کاهش یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به پیشنهاد دولت در لایحه مذکور گفت: پیشنهاد دولت کاهش ساعت کاری به ۴۲ و نیم ساعت بود که اعضای کمیسیون مصوب کردند که ساعت کاری در هفته ۴۰ ساعت و در هر روز ۸ ساعت کار باشد که از ساعت ۷ صبح تا ۳ بعد از ظهر خواهد بود.

گودرزی با بیان اینکه موضوع دیگر تعطیلی پنج‌شنبه‌ها یا شنبه‌ها بود که نمایندگان با تعطیلی شنبه‌ها موافقت کردند، گفت: بنابراین طبق مصوبه مجلس روز‌های کاری هم از یکشنبه تا روز پنج‌شنبه باشد.

نماینده ازنا در مجلس بیان کرد: مصوبه مجلس برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه خواهد شد تا نمایندگان در جلسه علنی درباره آن تصمیم‌گیری کنند.

این طرح در صورت تصویب در صحن علنی مجلس و تأیید شورای نگهبان به دولت ابلاغ خواهد شد و پس از آن اجرایی می‌شود.

لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری

ماده واحده- ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری -مصوب ۱۳۸۶- به صورت زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۸۷- ساعات کار کارمندان دولت چهل و دو ساعت و سی دقیقه در هفته است و ترتیب و تنظیم ساعات کار ادارات به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران تعیین می‌گردد. تغییر ساعت کارمندان با رعایت سقف مذکور و در چهارچوب ضوابط پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، بر عهده دستگاه ذی‌ربط می‌باشد. میزان ساعات تدریس معلمان و اعضای هیئت علمی از ساعات موظف، در طرح‌های طبقه بندی مشاغل ذیربط تعیین خواهد شد.

تبصره ۱- کارمندان می‌توانند با موافقت دستگاه اجرایی ساعات کار خود را تا یک چهارم ساعت کار روزانه (حداکثر (۱۰) ساعت) تقلیل دهند. میزان حقوق و مزایا، نحوه محاسبه سوابق خدمت این قبیل کارمندان متناسب با ساعات کار آنان تعیین خواهد شد.

تبصره ۲- دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در موارد خاص با موافقت هیئت وزیران و رعایت سقف ساعات کار با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه‌ای و فصلی ساعات کار خود را به ترتیب دیگری تنظیم نمایند.

تبصره ۳- متناسب با تغییرات فناوری و در شرایط اضطرار و بحران نظیر آلودگی هوا، کمبود انرژی، وقوع حوادث غیرمترقبه، شیوع بیماری‌های فراگیر و یا در ایام خاص نظیر ماه مبارک رمضان، به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران، ساعت کار و نحوه ارائه خدمت کارمندان، فارغ از سقف مذکور در این ماده تعیین می‌شود.

تبصره ۴- همه دستگاه‌های اجرایی اعم از ستادی و استانی، به استثنای بخش عملیاتی مراکز و واحد‌های خدمت‌رسان نظیر واحد‌های ذی‌ربط بهزیستی، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی- درمانی، اماکن ورزشی و واحد‌های نظامی، انتظامی و امنیتی موظفند ساعات کار خود را در پنج روز هفته تنظیم نمایند.

تبصره ۵- در همه قوانین و مقرراتی که از مبنای چهل و چهار ساعت کار در هفته و یکصد و هفتاد و شش ساعت کار در ماه استفاده شده است، از تاریخ ابلاغ این قانون به ترتیب به چهل و دو ساعت و سی دقیقه کار در هفته و یکصد و هفتاد ساعت کار در ماه اصلاح می‌شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی