تیتر امروز

سنجش ادعای حکومت دینی بر اساس وظیفه اصلی دین/ نقش بنیادین پذیرش و رای موافق مردم در تشکیل حکومت و تعیین حاکم/  امر حکمرانی امری عقلایی و خارج از شریعت است
در سومین برنامه دیدار اندیشه با محمد هرندی، استاد دانشگاه، محقق و دین‌پژوه مطرح شد:

سنجش ادعای حکومت دینی بر اساس وظیفه اصلی دین/ نقش بنیادین پذیرش و رای موافق مردم در تشکیل حکومت و تعیین حاکم/ امر حکمرانی امری عقلایی و خارج از شریعت است

سومین برنامه دیدار اندیشه با محمد هرندی استاد دانشگاه، محقق و دین پژوه بود؛ این گفت و گوی جذاب را بخوانید و ببینید.
سرطان خون، بلای جان مرد پرنفوذ

برلوسکنی، نخست وزیر سابق ایتالیا درگذشت

سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر سابق ایتالیا و مرد پرنفوذ در سیاست این کشور روز دوشنبه در سن ۸۶ سالگی در بیمارستانی در شهر میلان درگذشت.

کد خبر: ۱۵۰۹۸۶
۱۲:۳۱ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

برلوسکنی، نخست وزیر سابق ایتالیا درگذشت

دیدارنیوز: سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر سابق ایتالیا و مالک پیشین باشگاه میلان در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

به نقل از یورونیوز، سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر سابق ایتالیا که از مدت‌ها پیش از بیماری سرطان خون رنج می‌برد روز دوشنبه در پی عوارض ناشی از این بیماری در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

به گزارش نشریه «کوریره دلا سرا»، برلوسکنی مراحل درمانی را در بیمارستانی واقع در شهر میلان سپری می‌کرد و در همین مرکز درمانی نیز چشم از جهان فرو بست.

این سیاستمدار شناخته شده در ایتالیا و جهان به مدت ۹ سال طی سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۵، ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ ریاست دولت کشورش را بر عهده داشت و دومین نخست وزیر ایتالیا به لحاظ طول مدت قرار داشتن در این سمت شناخته می‌شود.

سناتور و تاجر سرشناس ایتالیایی که به دلیل برخورداری از سبقه طولانی فعالیت در عرصه سیاسی «جاودانه» لقب گرفته بود روز جمعه برای چندمین بار طی ماه‌های اخیر در بیمارستان سن رافائل شهر میلان بستری شده بود. میلان بستری شد و چندین بار در آنجا اقامت داشت.

برلوسکنی از جمله غول‌های رسانه‌ای ایتالیا و مالک سابق باشگاه فوتبال آ. ث. میلان بود که اخیرا وعده داده بود با غلبه بر بیماری سرطان بار دیگر در راس حزب «به‌پیش ایتالیا» به فعالیت‌های سیاسی باز گردد.

وی پنجم آوریل گذشته به دلیل مشکلات ناشی از عفونت ریه در بیمارستان سن رافائل شهر میلان بستری و تحت درمان قرار گرفته بود، اما پزشکان این مرکز درمانی معتبر در ایتالیا فاش کردند که سیلویو برلوسکنی از بیماری سرطان خون مزمن رنج می‌برد.

برلوسکنی برای نخستین بار پس از برملا شدن بیماری حادی که از آن رنج می‌برد اوایل ماه ماه در یک پیام ویدئویی از اتاق بیمارستان، در حالی که نشان حزب «فورزا ایتالیا» و پرچم ایتالیا پشت وی نصب شده بود با هوادارانش سخن گفته بود.

حزب راست‌گرای «فورزا ایتالیا» که برلوسکنی به نمایندگی از آن به مجلس سنا نیز راه یافته بود از شرکای کوچک دولت ائتلافی کنونی ایتالیا به ریاست جورجا ملونی، نخست‌وزیر راست افراطی این کشور محسوب می‌شود.

سیلویو برلوسکنی از جمله علاقه‌مندان ورزش فوتبال بود و به مدت ۳۱ سال ریاست باشگاه میلان را بر عهده داشت.

تیم رویایی آ. ث. میلان در طول دوران ریاست برلوسکنی و پیش از آنکه مالکیت این باشگاه به سرمایه‌گذاران چینی واگذار شود پنج بار عنوان قهرمانی چمپیونز لیگ (لیگ قهرمانان اروپا) را از آن خود کرد.

دوران حرفه‌ای فعالیت سیاسی سیلویو برلوسکنی همچنین با رسوایی‌ها و مشکلات حقوقی گره خورده که طی یک دهه گذشته به شکل عمده بر دادرسی‌های مربوط به پرونده‌های فساد اخلاقی از جمله ضیافت‌های جنسی متمرکز شده بود.

برلوسکنی، نخست وزیر سابق ایتالیا درگذشت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی